چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۷:۲۹
۰ نفر

بازار نان که تا پیش از این با اتخاذ سیاست سکوت توسط مسئولان ذی‌ربط شاهد نابسامانی بود، این روزها پس از اقدام اخیر وزارت بازرگانی در حذف سهمیه آرد دولتی نانوایی‌های فانتزی با افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها مواجه شد.

این اقدام موجب شد تا علاوه بر اعلام رسمی افزایش بیش از 100درصدی قیمت نان فانتزی از سوی تولید‌کنندگان بازار، نان سنتی نیز از این افزایش قیمت بی‌نصیب نمانده و نانوایان با استفاده از ضعف نظارت و خلأ ایجاد شده ناشی از کاهش تقاضا برای نان صنعتی و افزایش مصرف نان سنتی دستی به سر گوش قیمت نان سنتی کشیده و قیمت‌ها را افزایش دهند. با این روند قیمت برخی انواع نان سنتی مانند سنگک، بربری و لواش نیز افزایش یافت.

گرچه مسئولان همانند قبل این افزایش قیمت‌ها را غیرقانونی قلمداد کرده و از برخورد با متخلفین خبر می‌دهند اما هنوز هم قیمت‌های افزایش‌یافته نان در برخی نانوایی‌ها همچنان اعمال می‌شود.

افزایش قیمت آرد مصرفی نانوایی‌های فانتزی در آستانه ماه مبارک رمضان سردرگمی این روزهای بازار را تشدید کرده و موجب شد تا مسئولان ذی‌ربط با عقب‌نشینی از تصمیم خود از تخصیص سهمیه آرد دولتی نانوایی‌های فانتزی خبر داده تا این افزایش قیمت را به بعد از ماه مبارک رمضان موکول کنند.

رئیس شورای اصناف کشور با بیان اینکه قیمت نان فانتزی هیچ تغییری نخواهد کرد، افزود: در پی ادعای تولیدکنندگان و نانوایان نان‌های فانتزی مبنی بر قطع‌شدن سهمیه‌ نان آنها، با وزارت بازرگانی جلسه‌ای ترتیب دادیم و مقرر شد که قیمت نان فانتزی تا آخر ماه رمضان به قوت خود باقی بماند و سهمیه ‌تولید‌کنندگان نان‌های فانتزی هم قطع نشود. قاسم نوده فراهانی تصریح کرد: هنوز درباره قطع سهمیه‌ نانوایان نان فانتزی تصمیم‌گیری قطعی نشده ولی تاکنون آخرین خبرها حاکی از تغییر نکردن قیمت نان فانتزی است.

کد خبر 88176

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز