چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۴:۲۷
۰ نفر

زمین هایی که جزو اراضی عمومی هستند یا براساس طرح های عمرانی در شمار اراضی عمومی به حساب می آیند نباید تحت تملک هیچ نهادی قرار گیرند.

زمین هایی که جزو اراضی عمومی هستند یا براساس طرح های عمرانی در شمار اراضی عمومی به حساب می آیند نباید تحت تملک هیچ نهادی قرار گیرند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، محمد باقر قالیباف _ شهردار تهران- در بازدید از پروژه های فنی عمرانی منطقه یک نظیر ایستگاه انتقال زباله شماره یک، کانال ها و تونل های طرح جمع آوری و هدایت آب های سطحی در منطقه یک، کانال و رسوب گیر جمشیدیه، حوضچه رسوبگیر تونل و کانال مسیل بهرود، تونل رسالت و تپه های عباس آباد با بیان این مطلب گفت: متأسفانه بخشی از روند اجرای پروژه های فنی و عمرانی به واسطه مشکل تملک اراضی مرتبط با وقفه های زمانی مواجه می شوند که ایجاد این وقفه ها هیچ نتیجه ای جز آسیب به سرمایه و حقوق شهروندان در برنخواهد داشت.
وی افزود: اجرای برخی از طرح های عمرانی در معابر و بزرگراه ها باعث افزایش بار ترافیکی مسیرها، آلودگی بصری و افزایش حوادث رانندگی می شوند و از این رو توقف یا کندی پیشرفت این طرحها به غیر از آن که سرمایه های ملی و حقوق شهروندان را ضایع می کند؛ روند زندگی شهروندان را با اختلال مواجه می کند.
شهردار تهران تأکید کرد: مشارکت شهروندان و نهادها در پیشبرد طرح های عمرانی شهرداری تهران با واگذاری اراضی تحت تملک خود که اجرای این طرحها را ممکن می سازد یکی از ضرورت هایی است که باید امروز از آن به عنوان یکی از ارکان حقوق شهروندی یاد کرد.
قالیباف همچنین در بازدید از تونل رسالت خاطرنشان کرد: این تونل براساس روزشمار پایان ساخت آن، 31روز دیگر آغاز به کار خواهد کرد و بخش قابل توجهی از ترافیک بزرگراه همت و مسیرهای مرتبط را خواهد کاست.
وی همچنین ضمن بازدید از تپه های عباس آباد و بررسی طرح نوسازی این منطقه، ساخت 20  باغ موزه با عنوان های باغ موزه کتاب، باغ موزه اقوام و ملل، باغ موزه فلسفه، باغ موزه تاریخ طبیعی، باغ موزه تمدن اسلامی، باغ موزه فرهنگی، باغ موزه هنر، باغ موزه نمایش، باغ موزه گیاه شناسی، باغ موزه دفاع مقدس و... را جزو پروژه های اصلی این منطقه اعلام کرد که باید روند ساخت آنها را تسریع کرد.

کد خبر 88

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز