با اختصاص اعتبار ویژه ای از سوی شهرداری تهران تا قبل از مهرماه سال جاری از فضای سبز بخش شمالی زندان قصر بهره برداری می‌شود.

دکتر محمدباقر قالیباف - شهردار تهران- در دیدار با معتمدان، نخبگان و اعضای شورایاری منطقه ۷ گفت: در راستای کمک به توسعه فضاهای فرهنگی و سبز، بهره برداری از فضای سبز ایجاد شده در بخش شمالی زندان قصر تا قبل از مهرماه امسال آغاز می شود.

وی در تشریح دیگر تصمیمات گرفته شده برای این منطقه گفت: امیدواریم طرح امتداد بزرگراه شهیدصیاد شیرازی تا محدوده خیابان پلیس به زودی عملیاتی شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران وی افزود: برخی مشکلات بزرگراه امام علی(ع) در محدوده منطقه 7 نیز تا دو هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد.

شهردار تهران با اشاره به درخواست معلولان برای اصلاح و به‌سازی معابر گفت: مدیریت شهری توجه ویژه‌ای به انجام این کار دارد.

وی ادامه داد: منطقه 7 می‌تواند به صورت آزمایشی با مشارکت خود معلولان اقدام به اصلاحات معابر و مسیرها کند به گونه‌ای که رفت و آمد برای این بخش از جامعه تسهیل شود.

شهردار تهران بر توجه ویژه به مساجد تاکید کرد و گفت: تمام کارهای فرهنگی صورت گرفته از سوی شهرداری باید بر مبنای فرهنگ ارزشی و مسجدی دنبال شود.

وی گفت: هیچ محدودیتی برای فعالیت‌های فرهنگی در مساجد از سوی شهرداری وجود ندارد و ما معتقدیم تمامی فعالیت‌ها باید با محوریت مسجد انجام شود.

شهردار تهران به مردم منطقه 7 اطمینان داد که سیستم مکانیزه زباله تا پایان آذرماه در این منطقه اجرا شود.

وی از شورایاری‌ها نیز درخواست کرد با برگزاری جلسات ماهانه با شهردار منطقه نسبت به شناسایی نیازها و ارائه راهکار برای رفع آن اقدام کنند.

توسعه ورزش همگانی

از سوی دیگر، دکتر قالیباف در مراسم تجلیل از بانوان فاتح قله اورست گفت: یکی از راهکارهای فرهنگ‌سازی ورزش در جامعه، مطرح کردن، الگوشدن و حفظ قهرمانان و افتخارآفرینان کشور است.

شهردار تهران تاکید کرد: برای ایجاد نشاط در جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمندیم با معرفی قهرمانان و افتخارآفرینان به توسعه ورزش در جامعه کمک کنیم.

وی با قدردانی از بانوان فاتح قله اورست حرکت آنان را در برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی و اقتدا به حضرت زهرا(س) در تاریخ ورزش کشور جاودانه دانست.

قالیباف رسیدن به بام جهان در کنار دیگر موفقیت های حاصل شده در ربع قرن گذشته را به برکت انقلاب، امام و خون شهیدان عنوان و اظهار کرد: برای تداوم این موفقیت ها با توکل به خدا باید برای پیشرفت کشور در تولید ثروت، معرفت، منزلت، قدرت و... نیز تلاش کنیم.

شهردار تهران ورزش را دارای بیشترین مخاطب دانست و افزود: مدیریت شهری به سهم خود تلاش می کند ورزش در سطح جامعه توسعه پیدا کند.

در حاشیه این مراسم به پاس حمایت‌ها و تلاش‌های شهردار تهران از ورزش، لوح یادبودی از سوی رئیس فدراسیون کوهنوردی به نمایندگی از جامعه کوهنوردان کشور به دکتر قالیباف اهدا شد.

کد خبر 178

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز