همشهری آنلاین: نیاز به آروغ زدن و دفع گاز طبیعی است. اما برخی از افراد ممکن است بیش از حد احساس نفخ کنند.

 این توصیه‌ها به شما کمک می‌کند تا نفخ شما کاهش یابد:

  •  مصرف غذاهای نفاخ، مانند لوبیا، لبنیات و غلات سبوس‌دار را کاهش دهید.
  • مصرف سبزیجات مولد گاز مانند پیاز، کاهو و کلم و میوه‌هایی مانند هلو، سیب و گلابی را محدود کنید.
  •  از آب‌ میوه‌های شیرین و نوشابه‌های گازدار اجتناب کنید، به جای آن آب بنوشید.
  • با خوردن آهسته و جویدن کامل از بلعیدن هوای زیاد اجتناب کنید.
  • یادداشت روزانه‌ای از غذاهایی که باعث نفاخ‌شدن شما می‌شوند، تهیه کنید و سعی کنید از این غذاها اجتناب کنید.

 HealthDay News, 12 Aug., 2009 

کد خبر 87695

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار