چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۹
۰ نفر

گروه ورزشی: تیم ملی فوتبال ایران امشب در یک بازی دوستانه مقابل تیم ملی بوسنی قرار خواهد گرفت.

این اولین بازی قطبی پس از تمدید قراردادش با فدراسیون فوتبال ایران است. این مربی بعد از برکناری علی دایی و در شرایطی که فدراسیون فوتبال از انتخاب محمد مایلی‌کهن پشیمان شد، در سه بازی پایانی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2010، هدایت ایران را برعهده گرفت و در حالی که قول داده بود تیم ملی به این مسابقات راه پیدا کند در نهایت ناکام ماند.

پس از عدم راهیابی ایران به جام جهانی 2010 مخالفان قطبی از او به شدت انتقاد کردند ولی فدراسیون فوتبال قرارداد او را تا پایان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا تمدید کرد. این اقدام فدراسیون انتقادهایی را به همراه داشت ولی گویا برای مسئولان فوتبال گزینه‌ای بهتر از قطبی وجود نداشت و او همچنان هدایت تیم ملی ایران را برعهده دارد.

ملاقات با چیرو پس از 8 سال

تیم ملی در شرایطی امشب به مصاف بوسنی می‌رود که هدایت این تیم را میروسلاو بلاژویچ، سرمربی سابق ایران برعهده دارد. بلاژویچ 8 سال پیش پس از شکست مقابل ایرلند در مرحله پلی‌آف رقابت‌های جام‌جهانی 2002 ایران را ترک کرد و در این چند سال هدایت تیم‌های باشگاهی را برعهده داشته است.

او سال گذشته به عنوان سرمربی تیم ملی بوسنی انتخاب شد و در 13 ماه با این تیم نتایج درخشانی گرفت و حالا بوسنی در گروهی که ترکیه و اسپانیا هم در آن قرار دارند، در آستانه صعود به جام جهانی 2010 است. از جمع شاگردان چیرو در 8 سال پیش، بسیاری از بازیکنان تیم ملی ایران از فوتبال خداحافظی کرده‌اند یا محو شده‌اند و فقط جواد نکونام تنها بازیکن بازمانده از جمع شاگردان این پیرمرد کروات در 8 سال گذشته است.

در بین تیم‌های اروپایی، ایران بیشترین بازی را با تیم ملی بوسنی داشته  است. دو تیم اولین بار در سال 1993 در تهران یک بازی دوستانه برگزار کرده‌اند که این اولین بازی تاریخ تیم ملی بوسنی و هرز‌گوین بود که تازه از یوگسلاوی اعلام استقلال کرده بود. این دیدار با نتیجه 3 بر یک به سود بوسنی خاتمه یافت. در 5 بازی گذشته تیم ملی ایران صاحب 3 برد، یک تساوی و یک باخت مقابل بوسنی شده و امشب در حالی در شهر سارایوو مقابل این تیم قرار می‌گیرد که شاگردان بلاژویچ حریف آسانی برای شاگردان قطبی نخواهند بود.

 قطبی: بهترین بازی را انجام می‌دهیم

 افشین قطبی مدت‌هاست که از انجام مصاحبه با رسانه‌ها فراری است و فقط ترجیح می‌دهد با سایت رسمی فدراسیون فوتبال گفت‌وگو کند.

  •  وضعیت در اردو چطور است؟

خوب است. به دلیل هوای مطلوب سارایوو تمرینات هوازی خوبی را می‌توان انجام داد.

  • شرایط برای بدنسازی فراهم است؟

در اولین تمرینات‌مان تیم را به 3 گروه 6 نفری تقسیم کردیم و 10 دقیقه کار بدنسازی سنگین و 10 دقیقه حرکات دینامیک کششی انجام دادیم. گروه پزشکی هم به خوبی در کنار تیم حضور دارد تا بدن بازیکنان به فرم ایده‌آل برسد. بدون اینکه آسیبی به آنها وارد شود. تمرینات در دو نوبت صبح و بعدازظهر پیگیری می‌شود و در کل مجموعه خوبی برای تمرینات بدنسازی و کارهای تاکتیکی در اختیار داریم.

  • مثل اینکه یک بازی تمرینی هم انجام داده‌اید؟

بله، امروز بعدازظهر هم یک بازی 90دقیقه‌ای را در استادیوم محل بازی انجام خواهیم داد. البته دیروز هم این کار را در مجموعه ورزشی که کنار هتل است، انجام داده‌ایم. اتفاقا انگیزه بازیکنان بالاست. در بازی تاکید من روی این بود که دو تیم با فضاسازی کار کنند. یعنی اینکه هر دو تیم باز بازی کرده و رو به بازی مستقیم و سرعتی بیاورند.

  • یعنی بیشتر روی سیستم هجومی کار کردید؟

کار دفاعی هم انجام داده‌ایم. اتفاقا مدافعان در سیستم باز بیشتر می‌توانند موثر باشند و تغییر سیستم از دفاع به حمله بهتر انجام می‌شود.

  • لژیونرها هم اضافه شدند؟

دیروز بعد ازظهر نکونام، شجاعی و معدنچی به اردوی تیم ملی اضافه شدند. دیشب هم ایمان مبعلی از آلمان آمد.

  • تیم بوسنی را آنالیز کرده‌اید؟

مراحل مقدماتی آنالیز انجام شده و امروز جلسه‌ای دراین‌باره داریم تا آنالیز کامل شود. البته امشب به ورزشگاه محل بازی می‌رویم تا آخرین تمرین‌مان را انجام دهیم. ضمن اینکه بعد از تمرین گروهی از بازیکنان به سفارت ایران در سارایوو خواهند رفت. فردا صبح هم کادر فنی در فدراسیون فوتبال بوسنی جلسه‌ای برگزار خواهد کرد.

  • ماجرای گم شدن چمدان بازیکنان درفرودگاه استانبول چه بود؟

(می‌خندد) ماجرای بامزه‌ای اتفاق افتاد. ما می‌خواستیم از استانبول به سارایوو پرواز کنیم. به خاطر اشتباه کادر پرواز چمدان در استانبول جا مانده بود ولی چون نمی‌خواستیم از برنامه زمانی عقب بمانیم به سارایوو آمدیم. البته چمدان به موقع و با پرواز بعدی به بازیکنان رسید.

  • بازی را چطور می‌بینید؟

برای برد به میدان می‌رویم. بازی مستقیم را در دستور کار داریم و دوست داریم طوری بازی کنیم که بینندگان از آن لذت ببرند.

  • همیشه گفته می‌شود نتیجه در دیدارهای تدارکاتی زیاد مهم نیست. شما هم چنین نظری دارید؟

تا حدودی قبول دارم اما برای اینکه نقاط ضعف خودشان را نشان دهند باید بهترین بازی را با انگیزه انجام داد.

 قطبی، جمعه در شیراز

اعضای تیم ملی فوتبال ایران پس از انجام بازی دوستانه مقابل بوسنی، روز جمعه در تهران خواهند بود. قطبی پس از بازگشت به ایران جلسه‌ای با علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال برگزار خواهد کرد تا طرفین در مورد دیدار با بوسنی و همچنین برنامه‌های آتی
تیم ملی صحبت کنند.

همچنین قطبی جلسه‌ای هم با اصغر حاجیلو سرپرست جدید تیم ملی خواهد داشت که روز دوشنبه با حکم رئیس فدراسیون فوتبال به عنوان جانشین منصور پورحیدری انتخاب شد. فعلا از سفرهای برون‌مرزی قطبی خبری نیست و او قرار است بازی‌های لیگ برتر را هم از نزدیک تماشا کند. این مربی به احتمال فراوان روز جمعه یا شنبه به شیراز خواهد رفت تا دیدار مقاومت سپاسی و استقلال تهران را از نزدیک تماشا کند.

کد خبر 87628

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز