همشهری آنلاین : سرپرست دفتر کارآفرینی و اشتغال سازمان بهزیستی گفت: در سال جاری 40 میلیارد ریال اعتبار برای طرح پرداخت حق بیمه سهم کارفرما در نظر گرفته شده که در مقایسه با سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است.

سعیدجاودان‌سیرت در گفتگو با خبرگزاری مهر با بیان این مطلب افزود: پرداخت سهم بیمه کارفرما یکی از اقداماتی است که سازمان بهزیستی در جهت ایجاد انگیزه در کارفرمایان برای بکارگیری افراد معلول اجرا می کند.

براساس آمارهای سازمان بهزیستی در سال گذشته هفت هزار و 500 معلول و مددجوی تحت پوشش سازمان از خدمات این طرح استفاده کرده و در کارگاه‌های تولیدی به خدمت گرفته شده‌اند.

سرپرست دفتر کارآفرینی و اشتغال سازمان بهزیستی در ادامه تاکید کرد: تعدادی از استانها به دلیل کمبود اعتبار نتوانستند به یک چهارم از تعهدات خود در قبال اعطای سهم بیمه کارفرمایان عمل کنند که با افزایش اعتبار، تمامی تعهدات استانها در زمینه پرداخت سهم بیمه کارفرما عملی می‌شود.

به گفته جاودان ‌سیرت در سال جاری تعداد زیادی از پشت ‌نوبتی‌ها نیز از تسهیلات این طرح استفاده خواهند کرد، بطوریکه قرار است با افزایش 100 درصدی اعتبارات تعداد دریافت ‌کنندگان خدمت را نیز 100 درصد افزایش دهیم و در این صورت بیش از هشت هزار مددجوی پشت‌نوبت‌ از خدمات بهره‌مند خواهند شد.

این مقام مسئول سازمان بهزیستی در مورد تدوین سند فرابخشی و بین بخشی توسعه اشتغال گفت: با اجرای این طرح از ظرفیت‌های درونی و بیرونی سازمان برای افزایش نرخ توانمند‌سازی معلولان و مددجویان استفاده می‌کنیم. در واقع به موجب این سند تمامی دفاتر بودجه‌هایشان را که برای اشتغال جامعه هدف خود دارند را در اختیار دفتر ما قرار خواهند داد.


 

کد خبر 87549

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز