همشهری‌آنلاین: هیلاری کلینتون وزیر خارجه امریکا در برنامه جی پی اس شبکه تلویزیونی سی ان ان رسما از حمایت پشت پرده امریکا از حوادث اخیر در ایران سخن گفت

گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان حاکیست: "فرید زکریا "مجری برنامه از هیلاری کلینتون پرسید افرادی هستند که معتقدند شما و اوباما در حوادث پس از انتخابات ایران، آنگونه که معترضان و مخالفان ایران انتظار داشتند از آنها حمایت نکردید چرا ؟

وزیر امور خارجه آمریکا پاسخ داد ما نمی‌خواستیم بین تظاهرات معترضان و دولت ایران گیر بیافتیم اما می‌دانستیم که اگر خیلی زود و خیلی تند وارد میدان شویم، توجهات خیلی زود جلب می‌شود و دولت ایران از حمایت ما از مخالفان برای متحد کردن مردم ایران بر ضد معترضان استفاده می‌کند.

کلینتون افزود: البته آنچه واقعیت دارد این است که ما پشت پرده درباره حوادث اخیر ایران و حمایت از معترضان کارهای زیادی کرده‌ایم.

هیلاری کلینتون با اشاره به یکی از اقدامات پنهان امریکا در قبال حوادث اخیر ایران گفت: ما در وزارت امور خارجه، در حمایت از معترضان حوادث اخیر در ایران از جمله در فضای سایبر و مجازی کاملا فعال بودیم.

به گزارش سی ان ان وزیر خارجه امریکا افزود: در واقع ما بدون اینکه در ظاهر کار خاصی کنیم در پشت پرده کارهای زیادی برای حمایت از معترضان خیابانی انجام دادیم و همچنان به حمایت خود از معترضان ادامه می‌دهیم ومحاکمات اخیر را نیز نمایشی می‌دانیم و به صراحت محکوم می‌کنیم.

هیلاری کلینتون ادامه داد درباره تعامل با دولت ایران هم باید بگویم این سیاست رئیس جمهور اوباما است که با دولت ایران به شکل های مختلفی تعامل کنیم. البته رئیس جمهور گفته است که نباید بیش از سپتامبر منتظر پاسخ ایران بمانیم.

وزیر خارجه امریکا افزود: اگر پاسخی باشد، باید سریع باشد و گرنه آمریکا با کمک دوستان خود اقدامات لازم را بر ضد ایران انجام خواهد داد

کد خبر 87541

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز