دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور عراق انفجارهای اخیر در این کشور را تلاشی شکست خورده جهت بازگرداندن عراق به درگیری‌های طایفه‌‌ای دانست

به گزارش ایسنا، جلال طالبانی، رئیس جمهور عراق، در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن انفجارهای تروریستی در این کشور به ویژه انفجارهایی که روز جمعه‌ اخیر نمازگزاران عراقی را هدف قرار داد، تاکید کرد: اهداف سیاسی و تروریستی این جنایات کاملا آشکار است و آنها سعی دارند از این طریق کشور را به فتنه و آشوب طایفه‌‌ای بازگردانند که مردم ما با هوشیاری آن را پشت سر گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: اقدام این جنایتکاران مبنی بر هدف قرار دادن غیر نظامیان و مساجد نشان از شکست و ناتوانی آنها در تلاش‌های بیهوده‌شان جهت مانع تراشی در روند ساخت عراق دموکرات، آزاد و مستقل دارد.

طالبانی عنوان داشت: این مساله نیاز هر چه بیشتر به هوشیاری و جدیت سازمان‌های امنیتی، ارتش پلیس و اقشار عراقی را آشکار می‌سازد.

عادل عبدالمهدی معاون رئیس جمهور عراق نیز به شدت حملات تروریستی علیه نمازگزاران در موصل و زائران کربلا را محکوم کرد و هدف از این جنایات را بازگرداندن کشور به جنگ طایفه‌یی دانست.

وی گفت: صدور بیانیه‌های محکومیت در قبال این جنایات کافی نیست و باید با جدیت و احساس مسوولیت ملی و بین‌المللی هر چه بیشتر با پدیده تروریسم برخورد کرد.

طارق الهاشمی دیگر معاون رئیس جمهور عراق نیز تاکید کرد: شورای ریاست جمهوری عراق طی روزهای آینده نشستی را جهت بررسی اوضاع امنیتی، سیاسی و پرونده‌های مورد بحث که نیازمند تصمیم‌گیری‌های فوری است برگزار خواهد کرد.

وی هم چنین پیش بینی کرد، مبارزات انتخابات پارلمانی آینده در عراق داغ‌ترین مبارزات در تاریخ سیاسی این کشور باشد که با رقابت شدید احزاب سیاسی عراق همراه می‌شود.

از سوی دیگر، شبکه خبری المنار اعلام کرد که آمار کشته‌ و زخمی‌های انفجارهای موصل و بغداد به 286 تن رسید. در این انفجارها 46 تن کشته و 220 تن نیز زخمی شدند.

یک مقام امنیتی نینوا نیز اعلام کرد: دو نگهبان حسینیه‌ الرشیدیه روز جمعه گذشته به عامل انتحاری اجازه دادند تا وارد این حسینیه شده و اقدام به عملیات انتحاری نماید.

شاهدان عینی نیز اعلام کردند که این دو نگهبان پس از حمله، محل حادثه را ترک کرده‌اند.

به گفته‌ این مقام عراقی، حکم دستگیری این دو نگهبان از سوی مقامات قضایی صادر شده است.

کد خبر 87493

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز