دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۴
۰ نفر

کیکاووس زیاری: با ساخت موسیقی متن «فاصله» این فیلم آماده نمایش می‌شود

کامران قدکچیان، فیلم‌ساز با سابقه سینمای ایران با بیان این نکته، اضافه می‌کند که کار تدوین« فاصله» را انجام داده است و از حاصل کار احساس رضایت می‌کند. در فیلم جدید قدکچیان، بازیگرانی مثل فرامرز قریبیان، الناز شاکردوست و پژمان بازغی نقش‌های اصلی را به عهده دارند. قربان محمدپور فیلم‌نامه فیلم را نوشته و کامیار فاروقی مدیر فیلم‌برداری آن است.

قدکچیان با گفتن این که« فاصله» یک فیلم لطیف  است، ادامه می‌دهد: «وقتی فیلم‌نامه را خواندم، آن را پسندیدم. مضمون آن شبیه کارهایی بود که دوست دارم بسازم. حال و هوایی اجتماعی داشت و با زبانی درام، قصه‌اش را تعریف می‌کرد.»

الناز شاکردوست و فرامرز قریبیان در «فاصله» / عکس‌ها: سیامک قدکچیان

سازندگان فیلم، قصه آن را در اختیار رسانه‌های گروهی نگذاشته‌اند و در خلاصه قصه فقط به این نکته اشاره شده که « فاصله»  در باره زندگی دختر جوانی است که به دنبال یک انتقام خاص است. قدکچیان در این زمینه به دوچرخه می‌گوید: «قصه فیلم را عمداً لو نداده‌ایم، زیرا تمام جذابیت آن به گرهی‌ است که در دل این قصه قرار دارد. اگر قصه را بگویم این گره لو می‌رود  و  جذابیت ماجرا از بین می‌رود. اما ناشناخته ماندن این گره باعث می‌شود تا تماشاچی فیلم را تا انتها پی‌گیری کند و بخواهد بداند در پایان آن چه اتفاقی می‌افتد.»

این فیلم‌ساز با تأکید بر این که «فاصله»  یک فیلم کمدی نیست، چنین ادامه می‌دهد: «البته رگه‌هایی از طنز در قصه وجود دارد و تماشاچی طنزهای ریز و کوچکی را در آن می‌بیند. اما حال و هوای فیلم یک درام اجتماعی است . سبکی که همیشه دوست داشته ام در آن کار کنم و فیلم بسازم همین سبک اجتماعی است. حالا با توجه به نوع قصه و حال‌و‌هوای آن، گاهی اوقات فیلم‌هایم لحن کمدی پیدا کرده‌اند و گاهی لحن جدی. اما برایم مهم‌ترین نکته این است که از چیزهای مختلفی که در جامعه و محیط دوروبرم می‌بینم، برداشت‌های خودم را داشته باشم و آنها را تبدیل به فیلم سینمایی بکنم. این‌بار شخصیت اصلی قصه فیلمم دختر جوانی است که الناز شاکردوست نقش او را بازی می‌کند. او در این فیلم نقش خاصی دارد، که شبیه دیگر نقش‌هایی نیست که تابه‌حال روی پرده سینما دیده‌ایم. او فرصت بازی در یک نقش ویژه را داشت و به همین دلیل تلاش زیادی کرد تا آن را به بهترین شکلی بازی کند.»

پژمان بازغی در صحنه ای از فیلم

قدکچیان نام« فاصله»  را نام خوب و دقیقی برای فیلم خود می‌داند و عقیده دارد به قصه و حال‌وهوای آن می‌خورد. کل صحنه‌های فیلم در تهران و نوشهر فیلم‌برداری شده است. بخش مهمی از قصه فیلم در مناطق شمالی کشور اتفاق می‌افتد.

آخرین فیلم قدکچیان روی پرده سینما کمدی خانوادگی «سوغات فرنگ» بود که سال 1385 به نمایش عمومی درآمد و با استقبال تماشاگران روبه‌رو شد.

کد خبر 87492

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز