یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۰
۰ نفر

گروه اجتماعی: مهلت انتخاب رشته داوطلبان مجاز به انتخاب رشته تا ساعت 24 سه‌شنبه 20 مرداد‌ماه تمدید شد.

قبلا این مهلت تا یکشنبه اعلام شده بود. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور امسال می‌توانند در مهلت تعیین شده با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org انتخاب رشته کنند.

معاون اجرایی سازمان سنجش به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته زیر گروه‌های مختلف کنکور توصیه کرد: پس از استخراج رشته‌های مورد علاقه خود و کسب اطلاعات بیشتر در باره آنها و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.
حسین توکلی گفت: داوطلبان باید رشته‌های مورد علاقه خود در اولویت قرار دهند و پس از آن محل رشته‌ها را مورد توجه قرار دهند تا از نظر امکانات در این محل‌ها مشکلی نداشته باشند.

وی اظهار داشت: اگر داوطلبان از استان، ناحیه و قطب بومی خود رشته‌هایی را انتخاب کنند علاوه بر اینکه از امتیازات بومی‌گزینی استفاده می‌کنند در محل‌هایی شاغل به تحصیل می‌شوند که از نظر معیشتی مشکلی برای آنها به‌وجود نمی‌آید.

محرومیت؛ نتیجه انصراف پس از قبولی

قبولی در یکی از رشته‌های منتخب و انصراف از آن، محرومیت یکساله از شرکت در کنکور برای داوطلبان به‌دنبال دارد.

معاون سازمان سنجش در‌باره نکاتی که داوطلبان باید هنگام انتخاب رشته به آنها توجه کنند، گفت: توجه به نیمسال اول و دوم، جنس و مقطع در هنگام انتخاب رشته ضروری است. همچنین اگر داوطلبی در رشته‌های روزانه اعم از نیمه‌متمرکز و متمرکز قبول شود و پس از قبولی انصراف دهد از کنکور سال آینده محروم می‌شود.

10 هزار اعتراض به نتایج کنکور

در همین حال معاون فنی و آماری سازمان سنجش از اعتراض حدود 10 هزار داوطلب به نتایج کنکور خبر داد که به‌صورت حضوری، مکاتبه‌ای یا اینترنتی به سازمان سنجش ارسال شده‌است.

ابراهیم خدایی به مهر گفت: به‌دلیل انتشار پاسخنامه‌های 75 هزار داوطلب روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش، تعداد اعتراضات نسبت به کنکور سال گذشته کاهش یافته است.

توزیع کارت آزمون کاردانی دانشگاه آزاد

توزیع اینترنتی کارت ورود به جلسه آزمون کاردانی دانشگاه آزاد، از ساعت 9 صبح فردا آغاز می‌شود و تا یک ساعت پیش از شروع آزمون ادامه خواهد داشت.

داوطلبان می‌توانند با وارد کردن شماره پرونده و کد رهگیری که در هنگام ثبت نام دریافت کرده‌اند، نسبت به مشاهده و تهیه پرینت کارت خود از طریق نشانی الکترونیکی
 www.azmoon.org اقدام کنند.

کد خبر 87439

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز