یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

گروه سیاسی - محمدعلی بدری: اگرچه محمود احمدی‌نژاد خبر داد که اوایل هفته آینده کابینه خود را معرفی خواهد کرد

اما گفته می‌شود که برای تشکیل این کابینه تا‌کنون مشورتی با احزاب انجام نشده است؛ کابینه‌ای که اخباری از حضور پررنگ‌تر زنان در آن از ساختمان پاستور به گوش می‌رسد، همچنین کابینه‌ای که دستیار ارشد رئیس‌جمهور آن را جوان‌تر از دوره‌های قبل توصیف کرد. ثمره‌هاشمی به گفته‌های محمود احمدی‌نژاد در بازدید روز شنبه از باشگاه خبرنگاران جوان اشاره داشت.

حداد و زاهدی

اعلام خبر حضور چشمگیر جوانان در کابینه دهم در حالی است که شایعه‌های حضور افرادی مانند غلامعلی حداد عادل و محمد مهدی زاهدی در کابینه تقویت می‌شود. زاهدی وزیر 55ساله علوم، تحقیقات و فناوری برنامه خود را برای حضور در دولت دهم به رئیس‌جمهور ارائه کرده است.

جوانی کافی نیست

در همین حال رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر جوان بودن کابینه دهم گفت: جوان بودن به معنای پرنشاط بودن امر مهمی است اما صرف اینکه یک جوان بخواهد وزیر باشد و از نظرات دیگران برای اداره وزارتخانه استفاده کند، درست نیست. علی عباسپور تهرانی ادامه داد: در شرایط مساوی جوانان برای اداره وزارتخانه ارجح هستند اما صرف سن نمی‌تواند قابل‌قبول باشد.

بحث بر سر حضور زنان در کابینه

از سوی دیگر عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سهم بانوان در دولت دهم تاکید کرد: از بانوان بایستی در پست‌های کلان مدیریتی برحسب شایستگی‌هایشان استفاده شود.

زهره الهیان، فرهنگ‌سازی برای حضور بانوان در سطوح کلان سیاستگذاری کشور را جهت برطرف نمودن چالش‌های فراروی این قشر از جامعه از مهم‌ترین مسائل جامعه دانست و یادآور شد: احمدی‌نژاد در مراسم تنفیذ و تحلیف موضوع استفاده از توانمندی بانوان را بسیار پررنگ مطرح کرد و بر این اساس امیدواریم سهم بانوان در دولت دهم بیش از دولت‌های گذشته باشد اما فاطمه رجبی، همسر غلامحسین الهام، در مطلبی که با عنوان نامه سرگشاده به رئیس‌جمهوری منتشر کرد، احمدی‌نژاد را به خاطر شعار پست‌دادن به زنان مورد نقد قرار داد.

رجبی نوشت: آقای رئیس‌جمهور! فاطمه رجبی بر این تصور است که بنا بر عقیده شیعی خود و عهدی که با خداوند دارد، در راستای سنت معصوم علیهم‌السلام و آموزه‌های آنها، به مقدار بضاعتی که در این عرصه دارد، گام بر می‌دارد، می‌نویسد و می‌گوید.

از این روی تاکنون ندیده و نشنیده‌ام که در این سنت معصوم علیه‌السلام، زنانی در مدیریت‌های بالای اجرایی قرار گرفته باشند. همسر سخنگوی دولت ادامه داد: همچنین در سیره امام خمینی نیز چنین سابقه‌ای وجود ندارد.

کد خبر 87431

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز