یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از انتقاد آمریکا از سیاست شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی، این رژیم یکی از دیپلمات‌های خود را از ایالات متحده فراخواند

خبرگزاری اتریش از بیت‌المقدس گزارش داد، نداف تامیر (Nadav Tamir)، سرکنسول بوستون برای مشاوره به بیت‌المقدس فراخوانده شده است. این دیپلمات باید توضیح دهد که چگونه یکی از اسناد داخلی مربوط به او به رسانه‌ها راه یافته است.

شبکه تلویزیونی کانال 10 روز پنجشنبه گزارش داده بود تامیر در این سند به وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی درباره وخیم‌تر شدن روابط با ایالات متحده در صورتی که دولت بنیامین نتانیاهو همچنان به درخواست واشنگتن برای احداث شهرک‌سازی در مناطق فلسطینی بی‌توجهی کند، هشدار داده بود.

تامیر در این گزارش نوشته بود سیاست کنونی موجب وارد آمدن "خسارت راهبردی" به رژیم صهیونیستی می‌شود. در حالی که آمریکا تلاش دارد اوضاع را آرام کند، "اسراییل لفاظی‌ها را تندتر می‌کند."

شهرک‌سازی موجب شده است روابط میان رژیم صهیونیستی و آمریکا در هفته‌های اخیر به شدت تنش‌آلود شود. دولت آمریکا خواستار توقف کامل احداث شهرک‌هاست تا بدین ترتیب روند به اصطلاح صلح میان این رژیم و فلسطینی‌ها از سر گرفته شود. نتانیاهو قصد دارد احداث شهرک‌ها را در کرانه باختری بنا به ادعای رشد جمعیت مجاز سازد. بنا به اعلامیه‌های رسمی بیش از 300 هزار صهیونیست شهرک‌‌نشین در کرانه باختری ساکنند.

کد خبر 87394

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز