جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۳
۰ نفر

عضو مجمع روحانیت مبارز تاکید کرد: از هر کار و حرکتی که به آرامش و امنیت عمومی لطمه بزند، باید جلوگیری شود.

سیدرضا اکرمی درخصوص چگونه عمل کردن برای ایجاد آرامش در فضای سیاسی کشور به ایسنا گفت: کارهایی که برای ایجاد آرامش و افزایش اعتماد عمومی و تثبیت آن لازم است انجام گیرد، متعدد است و تنها از ناحیه رهبری یا قوه خاصی نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی جلوگیری از هر کار یا هر حرکتی را که خودبه‌خود به آرامش و امنیت عمومی لطمه وارد می‌کند، مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: کشوری هستیم که مسائل سیاسی در آن یک حالت رادیکال و افراط و تفریط دارد.

به‌طور مثال در مورد اعترافات بازداشت‌شدگان در دادگاه باید به نوعی افکار عمومی در این زمینه اقناع شوند و اگر غیر از این شود، نمی‌توان همین گونه آرامش و اطمینانی را در افراد به‌وجود آورد. [قانون احقاق حق در صدا و سیما ابلاغ شد]

عضو کمیته رسانه و هنر مجلس، نقش صدا و سیما را در برقراری آرامش در فضای سیاسی کشور بسیار مؤثر و کلیدی دانست و گفت: منتهی خود صدا و سیما هم باید با نظرسنجی‌های خود برنامه‌هایی را که ارائه می‌کند، دریابد و ببیند کدام برنامه به نفع است.

مثلا آیت‌الله جنتی در نماز جمعه جمله‌ای را عنوان کرد مبنی بر اینکه مسئله انتخابات مربوط به 4 سال قبل است و به این وسیله یک مطلب نویی را به جامعه عرضه کرد و خودبه‌خود این مسئله بازتاب منفی برای عده‌ای و بازتاب مثبت برای عده دیگری داشت.

اکرمی ادامه داد: صدا و سیما باید بعد از مطلبی که پخش می‌کند، به طرف مقابل اجازه دهد از خود دفاع کند و اگر پاسخ داد پاسخ او را هم پخش کند، مثلا مجمع تشخیص مصلحت نسبت به اعترافاتی که ابطحی در دادگاه داشت، اطلاعیه داد، ولی صدا و سیما آن اطلاعیه را پخش نکرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اینگونه عمل کردن درست نیست، لذا کلی مشکل به‌وجود می‌آورد. باید در صدا و سیما افرادی عاقل و دوراندیش و منصف حضور داشته باشند، تا ضمن اینکه اطلاع رسانی می‌کنند، پاسخ‌ها را نیز بازگو کنند تا افراد در تشخیص سره از ناسره دچار اشتباه نشوند.

کد خبر 87248

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز