جامعه روحانیت با صدور بیانیه‌ای درباره حوادث انتخابات و پس از آن، نسبت به مسائل جاری کشور واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: انقلاب اسلامی به‌عنوان بزرگ‌ترین جنبش اسلامی معاصر که ریشه در تعالیم اسلام ناب محمدی(ص) دارد، عالی‌ترین ارمغانی بود که به دست با‌کفایت حضرت امام خمینی رحمه‌الله علیه به مسلمانان جهان هدیه شد.

این انقلاب طی 30 سال گذشته از نظر اقتدار فکری، ‌علمی، فرهنگی و سیاسی و تاثیرگذاری بر ملت‌های منطقه و نظام بین‌المللی به جایگاه رفیع دست یافت؛ به‌طوری که امکان حل مسائل منطقه‌ای بدون حضور و نقش آن میسر نیست.

همچنان‌که این انقلاب بزرگ به مثابه مهم‌ترین چالش دنیای استکبار، مجد و عظمت مسلمانان را به آنان بازگرداند. به‌دنبال حضور چشمگیر مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری و خلق حماسه‌ای بزرگ، دشمنان و عوامل آنان که منتظر ضربه زدن به این دستاورد مهم ملت ایران بودند، با استفاده از غفلت و بی‌تدبیری دوستان و خیانت برخی تلاش کردند حیثیت انقلاب و ایران را در نظر جهانیان لکه دار کنند.

جامعه روحانیت مبارز همانند گذشته سعی دارد با حفظ اصول و مبانی، در شرایط کنونی توجه تمام دلسوزان به نظام اسلامی و مردم شریف ایران را به نکات پر اهمیت ذیل جلب نماید: جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی، ‌ثمره مجاهدت و تلاش‌های بی‌وقفه یک قرن روحانیت، نخبگان و مردم هوشیار و فداکار و در صحنه، ‌به رهبری امام خمینی(ره) بوده است، پرداخت هرگونه هزینه برای حفظ و استمرار آن لازم و ضروری است. قانون اساسی، این میثاق ملی، باید مدار سنجش حقانیت و صحت دیدگاه‌ها و مواضع افراد و گروه‌ها قرار گیرد.

قانونگرایی شاخص و میزان درستی رفتار و اقدام همگان است و هیچ کس با هیچ بهانه و توجیهی حق تخلف از قانون، تضعیف و بی‌توجهی نسبت به آن را ندارد. شرکت چشمگیر و گسترده مردم در انتخابات با هر سلیقه و تفکری با پذیرفتن چارچوب‌های قانونی و با اعتماد به نظام اسلامی و برای تقویت آن و با استفاده از همه ظرفیت‌های قانون اساسی بود. بنابر این هرگونه برداشت از انتخابات جز در این قالب نمی‌گنجد.

در مناظرات، ‌سخنرانی‌ها و میتینگ‌های قبل و پس از انتخابات‌، اظهار نظرها و حرمت‌شکنی‌هایی صورت گرفت که سرچشمه اختلافات شد و پس از آن با پیگیری‌های خارج از قانون به هنجارشکنی‌هایی منجر شد که آشوب‌های خیابانی یکی از آثار زیان بخش آن بود و اکنون با خسارت‌ها و آسیب‌های فراوان روبه‌رو هستیم که باید در جبران آنها و دلجویی از آسیب دیدگان اقدام و پیگیری جدی به عمل آید.

انتظار این است که شخصیت‌ها و دلسوزان نظام، با الهام از رحمت و مغفرت الهی و با اغماض از بی‌حرمتی‌‌ها و هنجارشکنی‌ها در راستای تحکیم وحدت امت گام برداشته و ضمن پرهیز از مباحثات و مجادلات آزاردهنده، ‌زمینه را برای رشد و بالندگی کشور فراهم سازند.

از رئیس‌جمهور محترم و دولت دهم می‌خواهیم با جدیت به رفع مشکلات مردم و ساماندهی اوضاع اجتماعی و اقتصادی کشور همت گمارند و از طرح مسائل غیرضرور و تشنج آفرین پرهیز نمایند.

مراجع تقلید، علما و بزرگان حوزه‌های علمیه از پدیدآوران انقلاب اسلامی و پشتوانه محکم نظام و رهبری هستند، ‌حفظ این جایگاه رفیع زمینه ساز عزت و اعتلای اسلام و اقتدار نظام اسلامی است.

ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی، شمع جمع ملت، ستون خیمه انقلاب اسلامی و روحیه بخش نهضت‌های اسلامی و ملت‌های مسلمان است، که وجود آن مایه امنیت کشور در شرایط ناامنی منطقه، ‌خنثی شدن نقشه‌های استکباری و موجب اقتدار، عزت و شکوه ملت ایران، به‌ویژه در سال‌های اخیر شده است.

خدشه در آن زمینه‌ساز بروز فتنه‌ای بزرگ خواهد شد، ‌همه شخصیت‌ها، نخبگان، ‌گروه‌ها و جناح‌ها باید طبق فرموده امام راحل قدس سره با تمام قوا پشتیبان ولایت فقیه باشند تا به این مملکت آسیبی نرسد و باید در صحنه عمل و اجرا اوامر رهبری را فصل‌الخطاب قرار دهند.

کد خبر 89866

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز