همشری آنلاین: 5 نظامی آمریکایی، سه انگلیسی و 21 افغان غیر نظامی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در نقاط مختلف این کشور کشته شدند

به گزارش ایسنا، در شرایطی که دبیرکل جدید ناتو به افغانستان رفته تا تلاش‌ها در زمینه کاهش فعالیت شبه نظامیان و خشونت را در این کشور بررسی کند، انفجار یک بمب جاده‌‌ای به کشته شدن 21 غیر نظامی افغان که در مسیر رفتن به یک مراسم عروسی بودند انجامید.

در همین حال پنج سرباز آمریکایی، پنج پلیس افغان و دو راننده کامیون در سری حملات افراطیون که باعث تشدید نگرانی‌ها مبنی بر تخریب انتخابات و اعتبار آن شده است، کشته شدند.

وزارت کشور افغانستان اظهار داشت: انفجاری در هلمند به کشته شدن 10 پلیس و زخمی شدن سه تن انجامید.

این وزارتخانه افزود: در شرق افغانستان شبه نظامیان به طور غافلگیرانه به یک کاروان تانکرهای حمل و نقل سوخت نیروهای بین‌المللی حمله کردند و دو راننده را کشته و سومی را زخمی کردند.

این کاروان در جاده‌ی جلال آباد ـ کابل مورد حمله قرار گرفت. پلیس یک مظنون را در این ارتباط دستگیر کرده است.

همچنین عبدالجبار از مقامات محلی پلیس گفت: در اثر انفجار بمب جاده‌یی که اواخر روز پنجشنبه در منطقه ارقنداب در استان قندهار روی داد، پنج پلیس و یک گارد امنیتی افغان کشته شدند.

انفجار دیگری که امروز (16 مرداد) در این منطقه روی داد، موجب کشته شدن گارد امنیتی خصوصی شد که در حال اسکورت محموله غذایی برای نیروهای خارجی بود.

به گفته یک مقام محلی در این انفجار چهار گارد امنیتی دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر، چهار تفنگدار دریایی آمریکا روز پنجشنبه و بر اثر برخورد خودروی آنها با یک بمب جاده‌یی در غرب افغانستان کشته شدند.

همچنین یک رئیس پلیس منطقه جنوب افغانستان گفت که بر اثر حمله هوایی آمریکا پنج کشاورز که در حال کار در مزرعه‌شان بودند کشته شدند. ارتش آمریکا مدعی شد که این افراد شورشی بودند.

به گزاش خبرگزاری فرانسه، از سوی دیگر یک یدک‌کش پر از مهمانان دعوت شده به یک مراسم عروسی که به وسیله یک تراکتور کشیده می‌شد، در استان جنوبی هلمند به یک بمب جاده‌یی اصابت کرد.

زمارای بشاری، سخنگوی وزارت کشور افغانستان به خبرگزاری فرانسه گفت: یک تراکتور یدک کش پر از مسافر در مسیر یک مراسم عروسی در منطقه گرمسیر در استان هلمند بود که به یک وسیله‌ی انفجاری دست ساز اصابت کرد و در پی این انفجار 21 غیر نظامی که عمدتا کودکان و زنان بودند کشته و پنج تن زخمی شدند.

وی " تروریست‌ها" را عامل این حمله معرفی کرد و اظهار داشت که برای بیان جزئیات این حادثه خیلی زود است. تاکنون هیچ گروه یا فردی مسوولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

طالبان دستور داده که مردم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را تحریم کنند و متعهد شده که تمام مسیرهای منتهی به حوزه‌های اخذ رای را مسدود خواهد کرد.

در همین حال، نیروهای بین‌المللی کمک به برقراری امنیت در افغانستان (ایساف) که تحت امر ناتو هستند، اعلام کردند که یک سرباز آمریکایی در انفجار وسیله‌ دست ساز دیگری در غرب افغانستان کشته شد.

هم‌چنین در حمله طالبان به خودروی گشتی نیروهای انگلیسی، سه نیروی این کشور در جنوب افغانستان کشته شدند.

به این ترتیب سشمار تلفات نیروهای بین‌المللی در افغانستان در اولین هفته از ماه اوت به 18 تن رسید.

ناتو و دولت انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کردند که خودروی زرهی سربازان انگلیسی در منطقه لشکرگاه در استان هلمند پیش از تبادل آتش با شورشیان، با یک بمب جاده‌یی برخورد کرد.

کد خبر 87222

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز