مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۵ - ۱۹:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: چهارشنبه آینده 22 نوامبر (اول آذر) یک سرنشین ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) با پرتاب یک توپ گلف معنی جدیدی به ضربه طولانی در این بازی خواهد داد.

به گزارش www.space.com فرمانده پرواز ماموریت اکتشافی چهاردهم ISS، میخائیل تیورین روس ضمن یک راهپیمایی فضایی 6 ‌ساعته به همراه مایکل لوپز-آلگریا این توپ گلف را پرتاب خواهد کرد. توماس ریتر مهندس پرواز آلمانی در ایستگاه خواهند ماند و سیستم‌ها را کنترل خواهد کرد.

کرک شایرمن معاون مدیر برنامه ISS جمعه 17 نوامبر (26 آبان) در  یک کنفرانس خبری در ناسا گفت: ISS در وضعیت عالی است و آماده است تا از راهپیمایی فضایی و  پرواز آینده شاتل برای الحاق قطعات تکمیلی به آن پشتیبانی کند.

برای اولین بار در این راهپیمایی فضایی تیورین یکدستی در فضا پرتاب توپ گلف را انجام خواهد داد. فضانورد روسی یک تا سه توپ گلف را از ایستگاه فضایی به مدار زمین پرتاب خواهد کرد. این برنامه بخشی از یک برنامه تبلیغی برای خط تولید جدید چوب‌های گلف ساخت شرکت Element 21 ،یک تولیدکننده کانادایی چوب گلف، است.
این توپ‌های گلف بسیار سبک هستند و هر کدام تنها یک گرم وزن دارند. یک توپ گلف استاندارد حدود 45 گرم وزن دارد.

تصویری شماتیک از پرتاب توپ گلف در فضا

مقامات ناسا می‌گویند تخمین می‌زنند که بسته به شرایط جوی این  توپ‌های گلف  دو تا سه روز بعد بدون ایجاد خطری برای پرواز بعدی شاتل از مدار خارج شوند.

کار اصلی بعدی در این راهپیمایی فضایی نصب سخت‌افزارهای طراحی‌شده برای اندازه‌گیری ذرات باردار و خنثی در مدار پایین کره زمین است. فضانوردان همچنین یک آنتن ناوبری را که به پهلوگیری خودکار آینده یک سفینه باربری بعدی اروپایی کمک خواهد کرد، تغییر وضعیت خواهند داد.

کد خبر 8719

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز