مجموع نظرات: ۰
شنبه ۹ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: اخیراً ناسا وجود یک ویروس کامپیوتری در ایستگاه بین‌المللی فضایی (ISS) را تأیید کرده است.

ناسا اعلام کرده است که لپ تاپ‌هایی که در ماه جولای به ایستگاه بین‌المللی فضایی آورده شده‌اند به ویروسی به نام Gamimma.AG آلوده بوده‌اند.

این کرم در اگست 2007 در کامپیوتر‌های زمین کشف شده بود و کار آن این است که نام و کلمه عبور بازی‌های معروف آنلاین را می‌دزدد.

با این حال ناسا گفته است که این اولین باری نیست که ویروس به کامپیوتر‌های این ایستگاه وارد می‌شود و ناسا در حال بررسی علل این ‌گونه مشکلات امنیتی است.

سایت SpaceRef کمی بیشتر به جزئیات این اتفاق پرداخته و به نقل از ناسا گفته است که هیچ کدام از کامپیوتر‌های اصلی ایستگاه بین المللی فضایی آلوده نیستند و این لپ تاپ‌ها تنها برای استفاده جزئی فضانوردان و دریافت برنامه غذایی و فرستادن ایمیل‌های شخصی به زمین مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند.

این ویروس 10 بازی برتر آنلاین که در کشور‌های آسیایی محبوبیت زیادی دارند را مورد هدف قرار می‌دهد و بعد از دسترسی به کلمه عبور کاربران آن، اطلاعات را به سرور مرکزی خود می‌فرستد.

مسئولان می‌گویند که این ایستگاه ارتباط مستقیم با اینترنت ندارد و تمام اطلاعات فرستاده شده به زمین و دریافتی از آن مورد بازبینی قرار می‌گیرد و این ویروس احتمالاً توسط یک حافظه USB توسط یکی از فضانوردان به این ایستگاه آورده شده است.

کد خبر 62005

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز