چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

شهرها و روستاهای کشور برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان آماده می‌شوند و منتظران ظهور منجی موعود کوچه‌ها و خیابان ها را غرق نور و نشاط کرده‌اند.

در تهران جشن نیمه شعبان در بیش از 3700 سامانه نشاط برگزار می‌شود.مدیرکل فرهنگی شهرداری  با تشریح ویژه‌برنامه‌های شهرداری  به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان، از برگزاری جشن‌های مختلف در نواحی تهران و 3 هزار و 704 سامانه‌ نشاط خبر داد.

جشن میلاد آخرین منجی

رمضانی اظهار کرد: نخستین جشنواره هنر در انتظار موعود با حضور هنرمندان رشته‌های مختلف خوشنویسی، نقاشی، گرافیک، عکاسی، همراه با برنامه‌هایی مانند شعر و موسیقی از برنامه‌های این ایام است.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از مشارکت در برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی آخرین منجی خبر داد و تأکید کرد: در این جشنواره که با حضور 123‌کشور خارجی برگزار می‌شود، شهرداری تهران برای چندمین سال متوالی حضور فعال و گسترده دارد.

رمضانی خاطر نشان کرد: این جشنواره در رشته‌های مختلف کلیپ، نماهنگ، عکس، فیلم کوتاه، گزارش‌های خبری و موسیقی برگزار می‌شود.

برگزاری جشن نیمه شعبان در جنوب شهر تهران

مجتبی عبداللهی شهردار منطقه‌20 با اشاره به‌وجود بارگاه حضرت عبدالعظیم(ع) در شهرری گفت: این منطقه با ویژگی‌های جغرافیایی و تاریخی به‌ویژه قدمت 7هزار ساله و وجود امامزادگان متعدد سالانه 8تا 10‌میلیون نفر زائر را در خود پذیراست و در ایام و مناسبت‌های خاص جمع کثیری از اقصی‌نقاط تهران و کشور را در خود جای می‌دهد.

وی برپایی 2 نمایشگاه در ضلع شرقی حرم و خیابان حرم مقابل مسجد خاتم‌النبیین(ص)، جشن‌های محله‌ای در مساجد و مراکز فرهنگی و برپایی مسابقات فرهنگی را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این اعیاد عنوان کرد.

برپایی جشن نیمه شعبان در 12 بوستان شمال تهران

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 3 گفت: به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان، در روز جمعه برنامه‌های ویژه‌ای در 12 بوستان سطح منطقه برپا می‌شود که تعداد این بوستان‌ها نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

محمد جواد سجادی نژاد با بیان این مطلب اظهار داشت: بوستان‌های آب و آتش، آرارات، شریعتی، قبا، طالقانی، ملت و... از جمله بوستان‌های شناخته شده برای برپایی این مراسم هستند که همگی در روز جمعه به اجرای برنامه‌های ویژه خواهند پرداخت و تنها بوستان ملت برنامه‌های ویژه نیمه شعبان را در شب جمعه اجرا خواهد کرد.

وی افزود: در این مراسم، برنامه‌هایی چون مولودی و مداحی، مسابقات ویژه نیمه‌شعبان و جشن ظهور و... برگزار خواهد شد. همچنین غرفه‌ای به‌منظور پذیرایی از شهروندان در این بوستان‌ها در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 3 ادامه داد: بسیاری از مدارس، مساجد، مراکز تجاری و اماکن عمومی نیز با هماهنگی‌های صورت گرفته با شهرداری منطقه، همزمان با شب نیمه شعبان جشن‌های کوچکی در قسمت‌های مختلف منطقه 3 برگزار می‌کنند.

سجادی‌نژاد بیان داشت: در بوستان صبا واقع در بلوار آفریقا نیز، برنامه‌ جشن و غرفه‌های هنری با حضور هنرمندان ساکن منطقه و از سوی یکی از انجمن‌های مردمی و با مشارکت شهرداری برگزار می‌شود.

اهدای جوایز ارزنده به بهترین طرح‌های آذین بندی

بنا بر این گزارش، شهرداری منطقه‌21نیز در نظر دارد در راستای ارتقای کیفیت فضاهای شهری و ایجاد طراوت و نشاط در اعیاد و مناسبت‌های مذهبی همزمان با گرامیداشت اعیاد خجسته شعبانیه به‌ویژه ولادت حضرت ولی‌عصر(عج) به بهترین طرح‌های آذین‌بندی و نورپردازی‌ که همراه با نوآوری و ارائه ابتکارات جدید و پرجاذبه باشد جوایز ارزنده‌ای اهدا کند.

کد خبر 87164

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز