مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

گروه شهری: بیش از حد نیاز، تاکسی ون به ناوگان وارد کردند

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران معتقد است در سال 84 هنگامی که بحث ورود خودروهای ون به ناوگان حمل ونقل عمومی مطرح بود ما نیاز شهر تهران را 700 دستگاه اعلام کردیم اما معلوم نیست چه کسانی و بر چه اساسی گفتند تهران به 10 هزار ون نیاز دارد ودست آخر ما نفهمیدیم این خودروها چگونه وارد سیستم شدند.

حسین تیموری برای حل مشکلات خودروهای ون و فعالیت آنها در خطوط حومه‌ای به نا چار درخواست جلسه‌ای با وزارت راه را مطرح کرده است.

تیموری امیدوار است برپایی چنین جلساتی نقش مؤثری درحل هرچه سریع‌تر مشکلات موجود برسرراه ناوگان حمل‌ونقل ون داشته باشد.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت ونظارت برتاکسیرانی، ورود بیش از حد، بدون برنامه‌ریزی و کارشناسی سبب بروز مشکلات زیادی شد که ازجمله افتادن این خودروها به دست برخی افراد غیرحرفه‌ای و غیرمتخصص است که ازاین خودروها درماموریت اصلی شان که خدمات رسانی در خطوط مشخص است استفاده نمی‌کنند.

این درحالی است که از ابتدا باید براساس ضوابط و مقررات به افراد واجد شرایط آن هم به میزان لازم خودروهای ون واگذار می‌شد، تا کاملا تحت نظارت درخطوط و مسیرهای مشخص به کارگیری شوند.

وی افزود: اکنون نیز به‌رغم مشکلات موجود در تلاشیم این خودروها را بیشتر در خطوط حومه به کار بگیریم زیرا کارکرد آنها بیشتر برای سفرهای بین شهری مناسب است اما براساس ماده 9 قانون حمل‌ونقل هنگامی که خودروها بخواهند به‌صورت بین شهری فعالیت داشته باشند باید دارای شرایط خاصی باشند.

تیموری کرمانی گفت: با درنظرگرفتن اینکه مسئولیت مدیریت و نظارت بر این خودروها به سازمان تاکسیرانی محول شد ه، هم‌اکنون مشکلاتی بر سر راه فعالیت خودروهای ون در بسیاری از خطوط از جمله خطوط فرودگاه امام خمینی، رودهن و  بومهن به‌وجود آمده که برای حل آن از اداره کل تجهیزات ایمنی وزارت راه درخواست جلساتی را کرده‌ایم.

کد خبر 87160

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز