مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۴
۰ نفر

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه سری جدید قطارهای متروی تهران وارد گمرک شده است، گفت:

به‌تازگی 3 قطار برای خط 5 و یک قطار برای خطوط داخلی شهر تهران وارد گمرک شده است که امیدواریم با تامین بموقع اعتبارات هرچه سریع‌تر شاهد ورود و فعالیت این قطارها در خطوط باشیم.

جعفر هاشمی‌تشکری در حاشیه حضور مسؤلان حوزه ترافیک در سامانه 1888 با بیان این مطلب افزود: برای ورود قطارهای جدید با مشکل تامین منابع مواجه هستیم اما در جلسه‌ای که با مسئولان وزارت کشور داشتیم قول‌های مساعدی برای تامین اعتبار مورد نیاز داده شد و به محض اینکه اعتبارات لازم تامین شود شاهد ترخیص قطارهای جدید مترو و ورود آنها به خطوط خواهیم بود.

وی درمورد جزئیات جلسه‌ای که با مسئولان وزارت کشور برگزار شده است، گفت: در این جلسه هم در مورد یارانه‌های بلیت اتوبوس و مترو صحبت شد و هم در مورد بودجه‌های عمرانی حوزه حمل‌ونقل و ترافیک و قول‌های مساعدی داده شد که به سرعت در هر دو مورد پرداخت‌هایی صورت گیرد اما مشکل اصلی این است که در بخش یارانه‌ها آنچه به‌عنوان یارانه برای کل کشور در نظر گرفته شده است حتی جوابگوی نیاز شهر تهران نیست و کمتر از نیمی از یارانه‌های پایتخت را هم تامین نمی‌کند.

به گفته معاون شهردار تهران، طبق برآوردهای صورت گرفته یارانه بلیت اتوبوس بر مبنای سهم یک سومی دولت حدود 70میلیارد تومان است و یارانه بلیت مترو نیز براساس مصوبه شورای شهر باید حدود 48میلیارد تومان باشد که مجموعا یارانه‌های شهر تهران حدود 118میلیارد تومان می‌شود حال آنکه برای کل کشور کمتر از 90میلیارد تومان یارانه در نظر گرفته شده است.

هاشمی‌تشکری خاطرنشان کرد: با مذاکراتی که اخیرا با مسئولین داشتیم مقرر شد وزارت کشور برای رفع این مشکل در متمم پیشنهادی خود موضوع افزایش بودجه در نظر گرفته شده برای یارانه‌ها را از مجلس شورای اسلامی تقاضا کند که امیدواریم این موضوع هرچه سریع‌تر محقق شود.

وی همچنین درمورد تشکیل ستاد مهر رمضان و آمادگی کامل ناوگان حمل ونقل عمومی برای خدمات رسانی به شهروندان همزمان با بازگشایی مدارس و ماه مبارک رمضان گفت: نخستین جلسه ستاد مهر رمضان در 18 مرداد ماه برگزار می‌شود اما اقدامات لازم برای آمادگی کامل ناوگان از مدت‌ها پیش آغاز شده است چنانچه آماده‌سازی‌ و تعمیرات اساسی اتوبوس‌ها و واگن‌های مترو، حل مشکلات جایگاه‌های سوخت CNG صورت گرفته است تا در روزهای نخست مهرماه و پیش از آن در ماه رمضان ناوگان حمل‌ونقل عمومی آمادگی کامل برای خدمات‌رسانی داشته باشد.

وی همچنین در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد دوربین‌های نظارت تصویری گفت: 4 سال پیش حدود 70دستگاه دوربین داشتیم که در حال حاضر تعداد این دوربین‌ها به بیش از 400دستگاه رسیده است و خوشبختانه با همکاری راهنمایی و رانندگی توانسته‌ایم نظارت خوبی بر وضعیت ترافیک و شریان‌های شهر تهران داشته باشیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: نصب دوربین‌های ثبت تخلفات نیز از دیگر پروژه‌هایی است که نتایج بسیار خوبی در پی داشته و توانسته به‌شدت سبب کاهش سرعت خودرو و تصادفات شود چنانچه پس از نصب دوربین‌های ثبت تخلفات در چند بزرگراه شهر تعداد تصادفات منجر به فوت به صفر رسیده است.

او ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال تمام بزرگراه‌های شهر تهران به دوربین‌های ثبت‌تخلفات مجهز خواهد شد.

هاشمی‌تشکری همچنین در مورد توسعه خطوط اتوبوسرانی تندرو گفت: خطوط 4 و 5 تا پایان سال در تهران احداث خواهد شد که این خطوط می‌تواند حجم بسیار زیادی از سفرهای شهری را تحت پوشش قرار داده و از ترافیک پایتخت بکاهد.

کد خبر 86978

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز