گروه اقتصادی: بی‌اطلاعی وزیر راه و ترابری نسبت به صنعت هوانوردی کشور علت موضع‌گیری‌های اخیر وی در مقصر دانستن مسئولان قبلی سازمان هواپیمایی کشوری در قبال سوانح هوایی اخیر کشور است.

حسین خانلری، رئیس سابق سازمان هواپیمایی کشوری در واکنش به اظهارات اخیر وزیر راه و ترابری در باره علل سوانح هوایی اخیر کشور به خبرنگار ما گفت: در پاسخ به این اظهارات فعلا تنها به بیان این جمله اکتفا می‌کنم که چنین دیدگاهی نشانگر بی‌اطلاعی وزیر راه و ترابری نسبت به صنعت هوانوردی کشور است و بعدا به‌طور مفصل به این اظهارات پاسخ می‌دهم.

چندی پیش وزیر راه و ترابری با بیان اینکه بروز سانحه تنها یک روز پس از معارفه مدیریت جدید سازمان هواپیمایی رخ داده است، این سوانح را به عملکرد غیراصولی مدیریت قبلی مربوط دانسته و اعلام کرده بود، صدور امتیاز و مجوز پرواز به هواپیمای بدون استاندارد و نیز صدور مجوز تاسیس ایرلاین بدون رعایت مسائل ایمنی برخی از رفتارهای ناهنجار مدیریت قبلی بوده است.

این دیدگاه حمید بهبهانی در حالی مطرح می‌شود که رئیس سابق سازمان هواپیمایی کشوری از جمله مدیران منصوب شده توسط وزیر راه و ترابری بوده و وی پیش از این بارها از عملکرد خانلری دفاع کرده بود.

همچنین بسیاری از کارشناسان میزان تسلط و تخصص رئیس عزل‌شده سازمان هواپیمایی کشوری را در مقایسه با سرپرست کنونی این سازمان، بیشتر قلمداد کرده و چنین عزل و نصب‌هایی را یکی از عوامل مؤثر در افزایش شکل‌گیری سوانح هوایی کشور قلمداد می‌کنند. 

عملکرد ضعیف بخش راه و ترابری در قبال سوانح اسفبار هوایی اخیر در کشورمان دید‌گاه‌های متفاوت کارشناسان، مسئولان حمل‌ونقل هوایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمینه علل این سوانح را به‌دنبال داشته است.

کد خبر 86993

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز