هوای تهران پیش‌ازظهر12 مرداد نیز در وضعیت هشدار باقی می‌ماند، اما پیش‌بینی می‌شود این وضعیت تا پایان روز تغییر کند و حتی هوای ابری و احتمالا بارانی جایگزین آن شود.

به‌دنبال ورود موج جدید ریزگرد به آسمان تهران و چند استان دیگر کشور از روز گذشته، مدیرکل سازمان محیط‌زیست استان تهران دیروز اعلام کرد که این پدیده امروز نیز آسمان تهران را تحت‌تأثیر خود قرار داده و هوای تهران را در وضعیت هشدار قرار می‌دهد.

محمد باقر صدوق به تغییرات در میزان آلاینده‌ها اشاره کرد و گفت که براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا از میزان غلظت آلاینده‌های منواکسیدکربن و ازن نسبت به روز گذشته کاسته و بر میزان غلظت آلاینده‌های دی‌اکسید گوگرد و ذرات معلق افزوده شده است. 

همچنین در میزان غلظت آلاینده دی‌اکسید نیتروژن تغییری ملاحظه نمی‌شود و به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم‌اکنون در شرایط «هشدار» است.

دبیر کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران با اشاره به گزارش سازمان هواشناسی مبنی بر آسمانی صاف و غبارآلود برای پایتخت در روز دوشنبه افزود: به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود شاخص کیفیت هوا در شرایط «هشدار» باقی بماند.

یوسف رشیدی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز در این‌باره گفت: روز یکشنبه شاخص کیفیت هوای تهران به لحاظ آلاینده ذرات معلق در ایستگاه‌های سرخه‌حصار، امام خمینی(ره)، آزادی، قلهک، تجریش، استانداری، اقدسیه، مسعودیه و پارک رز در شرایط «هشدار» بود.

به گفته او،  امروز (دوشنبه) بیشتر مناطق تهران بجز منطقه 22 در شرایط «ناسالم» باقی می‌مانند.

ابر و باد و باران به جای غبار

از سوی دیگر، سازمان هواشناسی کشور نیز اعلام کرد: نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد که روند کاهش غلظت گردوخاک در نیمه‌غربی ادامه می‌یابد.همچنین در 3 روز آینده برای مناطق شمالی استان‌های واقع در شمال غرب، سواحل دریای خزر و سپس شمال شرق ابرناکی و رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بر این اساس پیش‌بینی می‌شود امروز آسمان پایتخت کمی ابری در پاره‌ای نقاط همراه با وزش باد باشد که حداقل و حداکثر دمای تهران به 24 و 37 درجه سانتی‌گراد بالای
 صفر می‌رسد.

کد خبر 86889

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز