یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۵
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن اشاره به دیدار هیات ویژه مجلس از بند 209 زندان اوین گفت:

وضعیت کهریزک به‌دلیل آنکه به‌عنوان یک زندان تعریف نشده و به‌صورت یک بازداشتگاه مخصوص اراذل و اوباش بوده، از امکانات برخوردار نبوده است.

علاءالدین بروجردی در حاشیه جلسه علنی با اشاره به دیدار هیات ویژه مجلس با برخی زندانیانی که پیش از این فرصت دیدارشان فراهم نشده بود در پاسخ به این سؤال که در خبرها عنوان شده 50 فعال سیاسی زندانی شده‌اند، اما چرا شما تنها با 3 الی 4 نفر آنها دیدار و گفت‌وگو کرده‌اید؟ گفت: زمانی که یک نظرسنجی صورت می‌گیرد از طریق روش علمی رندومی انتخاب می‌شود مثلا اگر بخواهیم نظرسنجی در کشور انجام دهیم از کل ملت 70 میلیونی نمی‌توان سؤال کرد.

در حال حاضر نیز از یک جمع، حدود 30 نفر بوده‌اند که ما توانستیم تنها با تعدادی صحبت کنیم البته ما در این دیدار فقط 5 ساعت وقت گذاشته‌ایم؛ ضمن آنکه از آن جمع حدود 30 نفری که در زندان حضور داشته‌اند و آمادگی صحبت را داشته‌اند تنها توانستیم با چند نفر صحبت کنیم.

وی با اشاره به دیدار هیات ویژه مجلس با محمد قوچانی، هدایت آقایی، جواد امام و چوبینه گفت: برخی از این افراد در انفرادی بوده و برخی افراد مانند قوچانی و چوبینه در زندان جمعی بودند.

به گزارش ایسنا رئیس کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به این سؤال که چرا از تاج‌زاده خبری نیست، گفت: ایشان در بخش دیگری از زندان بودند؛ البته کار ما ادامه دارد.

بروجردی در پاسخ به این سؤال که بازداشتگاه پاسارگاد در کجا قرار دارد و چه کسانی در آنجا هستند، گفت: ما از تمام کسانی که در اوین بوده‌اند سؤال کردیم که کجا بازداشت شده‌اند و به کجا رفته‌اند و از کجا به اوین آمده‌اند، بازداشتگاه پاسارگاد را نخستین بار است که می‌شنوم. بنابراین اگر شما به‌عنوان خبرنگار از جای آن اطلاع دارید به ما بگویید تا ما به‌صورت سرزده از آنجا بازدید کنیم و بعد خبر آن را به اطلاع مردم برسانیم.

اخراج معاونان

رئیس کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه چرا 2معاون ویژه و معاون ضدجاسوسی وزارت اطلاعات که 30 سال در این وزارتخانه حضور داشته‌اند از سوی سرپرست وزارت اطلاعات اخراج شده‌اند، گفت: در مورد این افراد و اخراج آنها اطلاعی ندارم.

کد خبر 86887

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز