یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۲
۰ نفر

ناصر قراگزلو: مدیرعامل پرسپولیس از جدایی علی کریمی از این تیم حسرت نمی‌خورد و استفاده از کلماتی نظیر حسرت را در این خصوص درست نمی‌داند.

  •  گفته می‌شود شما به به دلیل تشکیل جلسه شبانه با علی کریمی از فرخزادی و نژادفلاح به شدت ناراحت هستید؟

اصلا چنین چیزی نیست، من در جریان این جلسه بودم و حتی با دوستان هیأت مدیره نیز در جلسه تماس‌هایی داشتم بنابراین هیچ ناراحتی‌ای از نژادفلاح و فرخزادی ندارم.

  • هدایتی در رابطه با جذب کریمی گفته کریمی را یک‌سال امانت گرفتیم. نظر شما چیست؟

من صحبت خاصی ندارم فقط می‌توانم بگویم این امانت را داشته باشند و در این فصل هم برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم.

  • شرایط پرسپولیس را در قیاس با فصل گذشته چطور ارزیابی می‌کنید؟

از کیفیت بازیکنان کاملا راضی هستم. ضمن اینکه ما مربی بزرگی را جذب کردیم که شرایط را کاملا به سود ما تغییر داده است. فکر کردن و عملی ساختن بیشتر برنامه‌هایمان تا حدود زیادی ما را به آرامش رسانده است.

  • اصلی‌ترین خواسته شما از کرانچار چه بوده؟‌

فوتبال زیبا و بعد هم قهرمانی تیم. در صحبتی که خیلی صریح با کرانچار داشتم به او گفتم من فقط از شما قهرمانی می‌خواهم. ایشان در ادامه حتی بحث دومی و میزان پاداش این عنوان را از من جویا شد، اما بعد از تاکید من برای کسب عنوان قهرمانی، حتی از پاداش دومی هم گذشت و خواسته قهرمانی ما را پذیرفته و به حساسیت باشگاه برای کسب این عنوان پی برده است.

  • فکر می‌کنید برای قهرمانی خواسته‌های این مربی را برآورده کردید؟

مهم‌ترین و اصلی‌ترین ابزار برای سرمربی تیم،‌ بازیکنان خوب و تاثیرگذار هستند که در این زمینه ما بهترین بازیکنان را براساس نیازمان جذب کردیم و کرانچار نیز صراحتا از جذب بازیکنان جدید اظهار رضایت کرد.

  • برخلاف برخی گفته‌هایتان، کرانچار صراحتا از قهرمانی حرف نزده و حتی اعلام کرده که نباید از او بیش از حد انتظارداشته باشند.‌

اینها حرف‌هایی است که از قول او نقل می‌شود، من به این حرف‌ها استناد نمی‌کنم و برای من حرف‌هایی که خودم با سرمربی به صورت خصوصی می‌زنم اهمیت دارد اما جدا از این مسائل به یک اصل نیز اعتقاد دارم و آن این است که کرانچار نیز مانند سایر مربیان برای عملی ساختن برنامه‌هایش نیاز به زمان دارد، ما نیز این زمان را در حد معقول در اختیار ایشان قرار می‌دهیم.

  • انتقادی که از شما می‌شود به این نکته باز‌می‌گردد که شما پرسپولیس را از ستاره‌هایی که در مواقع بحرانی گره کور تیم را باز می‌کردند خالی کردید.‌

من این حرف را قبول ندارم، برای این صحبتم هم دلیل دارم. ما در دیدار با پاس همدان در شرایطی که در آستانه حذف قرار داشتیم با وجود 9 نفره شدن حریف در 20 دقیقه نتوانستیم با وجود ستاره‌ها نتیجه بگیریم. جدا از آن در دیدار با بنیاد کار نیز ستاره‌ها نتوانستند به فریاد ما برسند و ما در مقابل دیدگان هواداران‌مان در لیگ قهرمانان آسیا مانند جام حذفی از گردونه مسابقات حذف شدیم بنابراین به قول برخی‌، «ستاره‌ها» نتوانستند گره کور پرسپولیس را در دو مقطع حساس باز کنند.

  • اما یکی از این ستاره‌ها در دو شهرآورد رفت و برگشت پرسپولیس را از دو شکست حتمی نجات داد.‌

نگاه من به یک ستاره فقط به یک یا دو بازی باز نمی‌گردد و به نظر من یک ستاره باید در طول مسابقات بدرخشد و تیم را نجات دهد. به طور مثال مازیار زارع؛ این بازیکن در ملوان ستاره بود اما در تیم ما فصل گذشته درخشش لازم را نداشت. حتی خود او نیز به این موضوع معترف بود. با این وجود امسال دو ستاره برزیلی آوردیم که درخشش لازم را خواهند داشت ضمنا من اعتقاد دارم پرسپولیس است که بازیکنان را تبدیل به ستاره می‌کند. این فصل میثم بائو در تیم ما تبدیل به ستاره می‌شود.

  • نگران نیستید که با جدایی ستاره‌ها در صورت نتیجه نگرفتن، شما را به راحتی کنار بگذارند؟

اصلا نگران نیستم. چون من پیش وجدان خودم راضی‌ام که تمام کارهای لازم را برای موفقیت تیم انجام دادم. ضمنا اعتقاد به کار تیمی دارم و اینکه تیم ما باید ستاره باشد نه آنکه این موضوع به یک یا دو بازیکن خلاصه شود.

  • چرا جای خالی در فهرست تیم‌تان پیش‌بینی نکردید؟

ما با احتساب بازیکنان امید و سایر مسائل نام 35 بازیکن را در لیست خود قرار داده‌ایم و چون به این لیست مطمئن هستیم در طول فصل کمبودی احساس نخواهیم کرد.

  • گفته می‌شود برخی از اعضای هیات‌مدیره به نوعی به دنبال برکناری شما هستند.

برای رفتن من از پرسپولیس نیازی به این حرف‌ها نیست. من با کسی مشکل ندارم و هر زمان که سازمان بخواهد می‌تواند مرا کنار بگذارد.

  • فکر نمی‌کنید از دست دادن کریمی برای شما تبدیل به حسرت شود؟

من از این موضوع تعبیر حسرت ندارم و اعتقاد دارم برای باشگاهی مانند پرسپولیس زشت است که تا آخرین لحظات منتظر یک بازیکن بماند.

  • علی کریمی گفته به زودی پشت‌پرده جدایی‌اش و مسائلی را در مورد شما مطرح خواهد کرد.

من پشت‌پرده‌ای ندارم که کریمی بخواهد آن را فاش کند. اما اگر کریمی مسائلی را فاش کرد حتما من نیز مسائلی را مطرح خواهم کرد.

کد خبر 86817

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز