گروه ادب و هنر: چهاردهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی - سنتی، امروز طی مراسمی در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر به‌طور رسمی آغاز به‌کار می‌کند.

به گزارش ستاد خبری این جشنواره، همزمان با پایان یافتن دومین سمینار بین‌المللی نمایش‌های آیینی – سنتی، بخش صحنه‌ای چهاردهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی – سنتی طی مراسمی از ساعت 16 امروز با اجرای نمایش‌های آیینی در محوطه مجموعه تئاترشهر به‌طور رسمی آغاز به کار می‌کند.

بر همین اساس، نمایش‌ «خه‌لات» ساعت16:30 در مقابل تئاتر شهر به‌عنوان نخستین نمایش‌جشنواره چهاردهم اجرا شده و سپس نمایش«بند بازی» از ساعت 17:30 در همین محل اجرا می‌شود و سپس نمایش‌ خه‌لات یک اجرا هم در فضای باز خانه هنرمندان ایران خواهد داشت.

در بخش مجالس شبیه‌خوانی هم تعزیه «سلیمان و بلقیس» در ساعت 19 در فضای باز مجموعه تئاتر شهر اجرا خواهد شد.در بخش قهوه‌خانه‌ای هم از ساعت 20:45 تا 23 شاهد نقالی‌هایی از مرشد ترابی، نقل موسیقایی آذربایجان شرقی و کردستان و سخنوری مرشد احمدی خواهیم بود.

در پاتوق سنتی کودکان هم از ساعت17 مروت‌نامه پهلوانی توسط سبا اصلیان برگزار می‌شود. در نخستین روز از جشنواره و در بخش صحنه‌ای، تالار اصلی تئاترشهراز ساعت 20:45 میزبان نمایش «تاتوره خاردار» از کشور بلغارستان می‌شود.

نمایش‌ «بدل» به کارگردانی هادی عامل در 2 نوبت18:30و 21 در تالار چهارسو روی صحنه می‌رود. تالار قشقایی در ساعت‌های 17 و 19 میزبان نمایش «دادنامه شغاد» از شاهرود است و در تالار سایه هم نمایش‌«اگر شبی از شب‌های تهران، مسافری» به‌کارگردانی مشترک علی شمس و علی جمشیدی اجرا می‌شود.

تماشاخانه سنگلج از ساعت 19 شاهد اجرای نمایش «قولنج» به‌کارگردانی حسین بابائی خواهدبود.

تالار شماره 1 تماشاخانه ایرانشهر در این روزمیزبان نمایش عروسکی چین به‌کارگردانی وانگ فای و تالار شماره 2 میزبان نمایش چو بنگالی به کارگردانی‌سانجای‌کومار‌ماهاتو از کشورهند خواهد بود.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی –  سنتی 16 مردادماه با برگزاری آیین پایانی جشنواره به‌کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 86724

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز