مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۲۰:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: پژوهشگران می‌گویند زنان باردار باید در اولویت واکسیناسیون بر ضد آنفلوآنزای خوکی قرار گیرند.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه یک بررسی جدید که چهارشنبه 29 ژوئیه (7 مرداد)  در نسخه آنلاین جورنال لنست منتشر شده است، می‌گوید زنان باردار باید برای واکسیناسیون بر ضد ویروس جدید H1N1 در اولویت باشند، و در صورت ابتلا به این ویروس به فوریت داروی ضدویروسی دریافت کنند.

کارشناسان مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها (CDC) در آمریکا، این توصیه‌ها را پس از آن اعلام کردند که دریافتند زنان باردار نسبت به سایر افراد در معرض خطر بیشتر ابتلا به آنفلوآنزای خوکی هستند.

 این بررسی نشان می‌دهد در فاصله میانه ماه آوریل تا میانه ماه مه (اردیبهشت) از 34 مورد ثابت‌شده یا احتمالی آنفلوآنزای خوکی در آمریکا،‌ 11 نفر نیاز به بستری‌شدن پیدا کرده بودند. این میزان بستری‌شدن چهار برابر میزان بستری‌شدن به علت آنفلوآنزای خوکی در افراد عادی بود.

یکی از زنان باردار بستری‌شده در طول این دوره، درگذشته بود، و در فاصله زمانی میانه ماه مه تا میانه ماه ژوئن (خرداد) پنج نفر دیگر از این زنان فوت کرده بودند.

همه این شش زن در فاصله یک تا هفت روز از بیمار شدن به پزشک مراجعه کرده بودند. این زنان دچار ذات‌الریه و سندروم اختلال تنفسی حاد شده و به دستگاه تنفس مصنوعی متصل شده بودند.

 همه این بیماران دارای ضدویروسی دریافت کرده بودند، اما میان شروع علائم و دریافت داروهای ضدویروسی دست کم شش روز فاصله افتاده بود.

 ثابت شده است که داروهای ضدویروسی اوسلتامیویر (با نام تجاری تامیفلو) و زانامیویر (با نام تجاری رلنزا) بر این گونه جدید ویروس آنفلوآنزا موثرند، به خصوص اگر در 48 ساعت اول
بیماری مصرف شوند.

به گفته سرپرست این پژوهش دنیس جمیسون، این نتایج بیانگر آن است که زنان باردار به محض نشان دادن علائم آنفلوآنزا باید داروی ضدویروسی دریافت کنند، و در الویت دریافت واکسن آینده آنفلوآنزای خوکی قرار گیرند.

کد خبر 86613

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز