همشهری آنلاین: دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره حوادث پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ متن اطلاعیه دادستانی تهران به این شرح است:

ملت غیور و سرافراز ایران اسلامی

حرکت عظیم و هوشمندانه شما در خلق حماسه‌ای دیگر با حضور 40 میلیونی به میزان 85 درصد واجدین شرایط در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری رقم خورد بار دیگر عمق دلبستگی امت مسلمان و ولایتمدار ایران عزیز را به آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و بیعت آگاهانه از ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) در پیش چشمان تحسین‌گر جهانیان به نمایش گذاشت و برگ زرین دیگری را بر صفحات کتاب قطور مردم سالاری دینی افزود.

انتظار می‌رفت بعد از این نمایش قدرت ملی و اسلامی، دشمنان کینه توز سر عقل آمده با پذیرش واقعیت ایران مقتدر و یکپارچه راه تعامل منطقی مبتنی بر اصول انسانی در پیش گیرند، اما متاسفانه بار دیگر شاهد آن بودیم که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و انگلیس علی رغم شعارهای عوام فریب به اصطلاح بشردوستانه و ادعاهای ریاکارانه مبنی بر گسترش دموکراسی، در مقابل یکی از دموکراتیک ترین انتخابات‌های دنیا و اراده شما مردم آزاده تمکین نکردند و با دخالت‌های آشکار و بی شرمانه خود در امور داخلی ایران با طراحی و مدیریت اغتشاشات و آشوب‌های پس از انتخابات، نقاب از چهره کریه خود برداشتند.

البته عده‌ای خودفروخته و گروهی بازی خورده نیز در داخل کشور وسیله دست بیگانگان قرار گرفتند و با اقدامات غیرقانونی و هنجارشکن، زمینه فتنه انگیزی و شرارت را برای عوامل دشمن فراهم نمودند که منجر به وارد آمدن خسارت جانی و مالی فراوان به هموطنانمان گردید و شیرینی این جشن واقعی را به کام همه تلخ نمود.

مع الوصف همان گونه که مردم عزیزمان مطلعند با حضور به موقع و مقتدرانه نیروهای خدوم و جان بر کف انتظامی و امنیتی و بسیج مردمی، اغتشاشگران دستگیر و آتش افروزی ها پایان یافت و همچنین تعدادی از طراحان، هدایت کنندگان و عوامل میدانی اغتشاش نیز بازداشت گردیدند که دادگاه اولین گروه از عوامل میدانی آشوب ها روز شنبه مورخ 10-05-1388 برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است در بین متهمان اشخاصی هستند که از روی تصاویر به دست آمده از آنها در هنگام ارتکاب جرم توسط مردم بیدار و آگاهمان مورد شناسایی و بازداشت شده‌اند.

البته برخی از همدستان ایشان که در تصاویر وجود دارند در حال حاضر متواری‌اند که مطمئنا به زودی با کمک مردم عزیز آنها نیز مورد شناسایی و به دست قانون سپرده خواهند شد.

اتهام این گروه از متهمین به شرح ذیل می باشد:

1- حمله به مراکز نظامی با سلاح گرم و سرد و بمب های آتش زا

2- حمله به مراکز دولتی و به آتش کشیدن آنها

3- تخریب اموال عمومی

4- ایجاد رعب و وحشت در بین مردم

5- ارتباط با گروه‌های معاند و محارب مانند گروهگ منافقین

6- ضرب و شتم مامورین انتظامی و امنیتی

7- ضرب و شتم شهروندان

8- تخریب اموال شخصی مردم

9- تهیه گزارش برای رسانه‌های بیگانه و دشمن

10- توزیع شبنامه بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی.

در پایان یادآوری می‌گردد به زودی و پس از تکمیل پرونده‌های بقیه متهمین دادگاه رسیدگی به اتهامات ایشان نیز تشکیل و طی اطلاعیه‌های بعدی زمان برگزاری هر دادگاه و نتایج آن به اطلاع عموم ملت عزیز خواهد رسید.

کد خبر 86607

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز