همشهری آنلاین: سفیر پاکستان در تهران گفت: رئیس جمهور و آژانس‌های اطلاعاتی این کشور موضوع ربوده شدن عطارزاده دیپلمات ایرانی را به صورت جدی پیگیری می‌کنند تا وی زودتر آزاد شود

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ محمد بخش عباسی در نشست خبری با بیان این که این موضوع برای ما تاسف آور بوده است افزود: این بخش حساسی از روابط ما را تشکیل      می‌دهد و همه تحت تاثیر هستیم.

وی گفت: باید بدانید که پاکستان درگیر مبارزه با تروریسم است و تعداد زیادی از دیپلمات های پاکستانی نیز با این خطر مواجه هستند که به سرنوشت آقای عطارزاده دچار شوند.

عباسی در پاسخ به سوالی درباره اجلاس وزاری کشور پاکستان، ایران و افغانستان در پاکستان افزود: این اجلاس قرار بود که 26 ژوئیه (4 مرداد) برگزار شود که به تعویق افتاده است.

وی درباره خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان نیز گفت: مخالفت‌ها با این طرح از هر جهت و صنفی در جهان اعلام می شود و در جهان نیز مخالفت‌هایی وجود دارد اما ما آنچه را که درست است انجام می‌دهیم.

عباسی گفت: موفقیت‌هایی در اجرای طرح خط لوله گاز داشته‌ایم و این یک جریان حیاتی میان دو کشور است که زیربنائی اقتصادی میان دو کشور ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: تلاش داریم برای ایجاد ارتباط تجاری بیشتر صنایع دو کشور را به یکدیگر نزدیک کنیم و در نوامبر (آبان و آذر) امسال نیز برای معرفی محصولات پاکستان نمایشگاهی با حضور بیش از 100 شرکت در تهران برگزار می‌شود.

عباسی گفت: همچنین ایجاد ارتباط میان بندرهای چابهار و گواتر را در دستور کار داریم تا فعالیت‌های اقتصادی در مرزها با سهولت انجام شود.

سفیر پاکستان در تهران افزود: آینده روابط اقتصادی میان دو کشور فوق‌لعاده روشن است.

کد خبر 86555

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز