سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۱
۰ نفر

جوادنصرتی: کودکانی که فراورده‌های لبنی زیادی مانند شیر و پنیر می‌خورند بیشتر عمر خواهند کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی در تحقیقی که در این‌باره انجام گرفته است 4 هزار و 374 نفر از کودکانی که در دهه 1930 زندگی می‌کرده‌اند مورد بررسی قرار گرفته  و وضعیت فعلی زندگی آنان بررسی شده است.

در این تحقیقات، دانشمندان متوجه شدند آنهایی که میزان بیشتری کلسیم به‌صورت مصرف لبنیات دریافت می‌کردند، مقاومت بیشتری در برابر سکته‌ها و دیگر عوامل منجر به مرگ داشته‌اند.

در این تحقیق همچنین مشخص شده است با وجود میزان زیاد چربی و کلسترول در لبنیات، افرادی که در سنین کودکی به‌صورت گسترده و فراوان لبنیات مصرف می‌کرده‌اند دچار بیماری‌های قلبی نشده‌اند.

نتایج این تحقیق از این نظریه که باید به کودکان مدرسه‌ای بیش از اندازه شیر داده شود حمایت می‌کند.نتایج این تحقیق مشخصا دانشمندان را به این نتیجه رسانده است که مصرف زیاد لبنیات در کودکی، میزان مرگ و میر افراد در بزرگسالی را یک چهارم کاهش می‌دهد.

مصرف 400میلی‌گرم کلسیم که در نیم لیتر شیر وجود دارد، میزان احتمال حملات قلبی را 60  درصد کاهش می‌دهد. این میزان کلسیم تقریبا چیزی است که کارشناسان توصیه می‌کنند افراد در رژیم روزانه خود لحاظ کنند.

دانشمندان می‌گویند 200میلی‌لیتر شیر، یک پیاله ماست و یک قطعه کوچک پنیر در رژیم غذایی روزانه می‌تواند کلسیم مورد نیاز بدن را تامین کند.البته در تحقیق اخیر دانشمندان به عوامل دیگری هم اشاره شده است؛ دانشمندان می‌گویند افرادی که قادر هستند کلسیم فراوان به‌صورت لبنیات دریافت کنند معمولا در خانواده‌های مرفه زندگی می‌کنند که رژیم غذایی مناسبی در اختیار دارند.

تأثیر مخرب طلاق بر سلامتی

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که طلاق گرفتن بر سلامت افراد تاثیرات مخربی می‌گذارد که حتی ازدواج دوباره نمی‌تواند کاملا آنها را برطرف کند.

به گزارش بی‌بی‌سی در این تحقیق که در شیکاگو انجام شده، دانشمندان 8 هزار و 652 نفر را که سنی میان 51 تا 61 سال دارند و یک بار در زندگی طلاق گرفته‌اند مورد بررسی قرار داده‌ و به این نتیجه رسیده‌اند که 20 درصد بیشتر از افرادی که هرگز ازدواج نکرده‌اند به بیماری‌های مزمنی مانند سرطان مبتلا هستند.

در این تحقیق، همچنین مشخص شده است که افراد با ازدواج دوباره هم نمی‌توانند به راحتی از خطر احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمن خلاص شوند با این حال ازدواج مناسب در 12 درصد موارد می‌‌تواند افراد را به شرایط عادی از نظر سلامتی بازگرداند.

دکتر لیندا وایت از دانشگاه شیکاگو درباره پیامدهای ناگوار طلاق بر سلامتی افراد می‌گوید که کم‌شدن یکباره درآمد و نگرانی‌ها از مراقبت و حضانت فرزندان، مسائلی هستند که استرس زیادی به افراد وارد می‌کند و باعث بروز مشکلاتی در سلامتی آنها می‌شود.

کد خبر 86474

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز