دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری فرانسه در حال دویدن در یکی از پارک‌های اطراف قصر به یک باره از حال رفت.

به گزارش الجزیره، این حادثه برای نیکلا سارکوزی زمانی اتفاق افتاد که وی در حال دویدن در یکی از پارک‌های اطراف قصر ورسای بود.

دفتر رئیس جمهوری فرانسه متعاقب از حال رفتن سارکوزی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: او با بالگرد به بیمارستان نظامی وال د گراس انتقال یافت و در آن جا تعدادی آزمایش پزشکی به روی او انجام شد.

در ادامه بیانیه دفتر ریاست جمهوری فرانسه به این نکته اشاره شده که نتایج آزمایشات معمول و آزمایش اعصاب وی حکایت از آن دارد که سارکوزی از نظر جسمانی در وضعیت عادی قرار دارد. نتایج معاینات قلبی نیز نشانگر ان است که قلب وی در حالت عادی کار می‌کند.

کلود گنت رئیس دفتر سارکوزی در این باره به خبرگزاری فرانسه گفت که سارکوزی در زمان انجام معاینات در وضعیتی طبیعی به گفت و گو با پزشکان مشغول بود.

یکی از دستیاران نیکلا سارکوزی نیز در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: سارکوزی پیشتر از نظر جسمانی دارای مشکلی در عصب واگوس بود، که پزشکان آن را مشکل چندان مهمی قلمداد نکرده‌اند. عصب واگوس فعالیت قلب را تنظیم می‌کند.

افرادی که دارای مشکلاتی در فعالیت عصب واگوس خود هستند، در برخی از مواضع دچار بی هوشی می‌شوند که پزشکان این وضعیت را واسوواگال سینکوپ نامگذارده‌اند.این وضعیت به ویژه در افرادی که بخشی از آب بدن خود را در اثر تعریق از دست می‌دهند منجر به کاهش فعالیت قلب و فشار خون می‌شود.

بر اساس نظر متخصصان پزشکی، افرادی که دچار این وضعیت می‌شوند از هوش می‌روند اما اغلب پس از مدتی مجددا به هوش می‌آیند.

گفته می‌شود که سارکوزی از علاقه‌مندان به فعالیت‌های ورزشی است و اغلب با دستیاران و یا محفظان خود به ورزش دو و یا دوچرخه سواری می‌پردازد از همین رو احتمال می‌رود که به دلیل آنکه سارکوزی دارای مشکلی در عصب واگوس خود است، تعریق ناشی از فعالیت ورزشی سبب بی هوشی وی شود.

کد خبر 86332

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز