شنبه ۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۹
۰ نفر

کاملیا مافی: این روزها به هر طرف شهر که بروی، تنها صحبت از یک چیز است: «کم‌آبی»، یا به عبارت بهتر «بی‌آبی در فصل گرم سال».

تا چه وقت باید با بی‌آبی بسازیم‌؟این پرسشی است که بیشتر شهروندان هرمزگان در پاسخ به تلفن خبرنگار همشهری که از آنها در باره مشکلات شهرشان پرسیده بود
 می‌گویند.

خانم باغبان یکی از همشهریان جاسکی می‌گوید: « مهمترین مشکلی که مردم این روزها با آن مواجه هستند، نبود آب آشامیدنی است، به طوری که حتی بسیاری از آنها برای تامین این آب باید هزینه بالایی را صرف خرید آب معدنی و تصفیه شده، کنند.

 با اینکه در شهر به نسبت بقیه روستاهای استان وضعیت بهتری داریم، اما اصلا نمی‌توانیم از آب لوله‌کشی استفاده کنیم، زیرا وقتی شیر آب را باز می‌کنیم، آبی شور و تلخ و بد بو از آن می‌آید. ما حتی روی شیرهای آب مان دستگاه تصفیه نصب کردیم اما باز هم از غلظت این آلودگی‌ها کم نشد.

همین کمبود آب و آلودگی باعث بیماری‌های زیادی از جمله بیماری‌های پوستی و گوارشی شده است.»

برای رسیدن به پاسخی درست به سراغ مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب هرمزگان رفتیم. او در این باره گفت: «از آنجایی‌که با افزایش 3 برابری جمعیت در این استان نیاز به آب آشامیدنی بیش از پیش شده است، شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در راستای تامین آب شرب مورد نیاز این شهرستان و 142 روستای پیرمون آن، طرح خط آبرسانی از سد جگین به شهر جاسک را در دست اجرا دارد.

 این در حالی است که در هم‌اکنون آب مورد نیاز شهرستان جاسک از 9 حلقه چاه تامین می‌شود.

همشهری استانها

کد خبر 86175

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز