همشهری آنلاین: به دنبال برگزاری جلسه معارفه شرکت حفاری شمال، چهارشنبه گذشته، سهام این شرکت چهارشنبه 31 تیر به عنوان سومین شرکت مشمول اصل 44 ، طی سال جاری در بورس تهران عرضه می‌شود.

به گزارش اطلاع رسانی بورس تهران، فردا چهارشنبه 31 تیر ماه تعداد 156 میلیون و 324 هزار و 300 سهم (معادل 6 درصد) از سهام شرکت حفاری شمال برای نخستین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس، به عنوان چهارصد و پنجاه و یکمین شرکت بورسی، با نماد "حفاری" عرضه می­شود.

با عرضه سهام این شرکت نخستین شرکت بالادستی از زیر مجموعه وزارت نفت وارد بورس اوراق بهادار تهران می­شود. شرکت حفاری شمال با سرمایه‌ای معادل دو هزار و 600 میلیارد ریال، سود هر سهم سال مالی 88 را معادل 158 ریال اعلام کرده است، که در نظر دارد 40 درصد سود خالص خود را میان سهام‌داران تقسیم کند. سودهای پیش‌بینی شده این شرکت برای سال‌های مالی 89،90 و 91 نیز به ترتیب معادل 351، 439 و 483 ریال پیش‌بینی شده است.

شرکت تامین سرمایه نوین بر اساس اقدامات کارشناسی شده هر سهم این شرکت را ارزشیابی کرده و کارگزاری بانک صنعت و معدن نیز مسوولیت عرضه این شرکت در بورس اوراق بهادار را بر عهده دارد.[مفاهیم: کارگزار بورس]

شرکت حفاری شمال در بخش استخراج نفت خام و گاز طبیعی و فعالیت‌های خدماتی جنبی استخراج نفت و گاز، به استثنای بررسی‌های اکتشافی گروه و طبقه " خدمات جنبی استخراج نفت و گاز، به استثنای بررسی‌های اکتشافی " قرار دارد.

کد خبر 85930

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز