پنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۲
۰ نفر

کیکاووس زیاری: «زندگی شیرین» پشت صحنه سینما را با زبانی کمدی به تصویر می‌کشد و یک قصه خانوادگی را تعریف می‌کند.

قصه این کمدی خانوادگی در باره یک بازیگر سینما به نام امیر محجوبی است. امیر با آن که در سینما موقعیت خوبی دارد،  در زندگی خانوادگی‌اش با مشکلاتی روبه‌روست. او که قصد ازدواج با دختر مورد علاقه‌اش، هستی را دارد، در این راه با مشکلات خانوادگی رو به رو می‌شود. فریبرز، برادر دوقلوی امیر که سال‌هاست در خارج از کشور زندگی می‌کند، به ایران برمی‌گردد. امیر فکر می‌کند بازگشت برادرش به او کمک می‌کند تا مشکلاتش را حل کند. ولی ورود فریبرز، مشکلات امیر را چند برابر می‌کند.

رضویان در «زندگی شیرین»،بازیگر سینما می‌شود / عکس‌ها: کورش پیرو

«زندگی شیرین» را قدرت‌الله صلح میرزایی بر اساس فیلم‌نامه‌ای از خودش کارگردانی کرده و جواد رضویان، علی صادقی، بهاره افشاری، افسانه پاکرو، یوسف صیادی، احمد پورمخبر، پروین قائم‌مقامی و بهنوش بختیاری بازیگران آن هستند. حسین ملکی مدیر فیلم‌برداری فیلم و سیامک مهماندوست تدوین‌گر آن است.

میرزایی درباره لحن کمدی‌کار تازه‌اش به دوچرخه می‌گوید: «فیلم‌هایی که در چند سال اخیر ساخته‌ام همه حال و هوایی کمدی داشته‌اند. هم خودم به کارهای کمدی علاقه دارم و هم احساس می‌کنم تماشاچی حق دارد روحیه شاد و شاداب داشته باشد. فیلم کمدی، در حال حاضر بیشتر از هر نوع (ژانر) فیلم دیگری مورد نیاز تماشاگران است. از طریق طنز می‌توان حرف‌های خوب را به زبانی شیرین بیان کرد و با این کار حتی سطح معلومات بیننده را نیز بالا برد. از آن‌جا که این‌گونه فیلم‌ها مخاطب دارند و ارتباط خوبی با تماشاگران خود برقرار می‌کنند، می‌توان حرف تازه‌ای را هم با آنها مطرح کرد. زندگی شیرین را برای قشر خاصی نساخته‌ام و فکر می‌کنم عموم تماشاگران- هم کودکان و نوجوانان و هم بزرگ‌ترهای آنان- به یک اندازه از تماشای آن لذت ببرند.»

علی صادقی در صحنه ای از فیلم

این فیلم‌ساز قبل از شروع فعالیت‌های سینمایی، چند کار تلویزیونی برای کودکان و نوجوانان ساخته است. از بین این فیلم‌ها و مجموعه‌ها می‌توان به «تصمیم آخر»، «توشه»، «یک خطا» و «زنگ خطر» اشاره کرد.او می‌گوید: «بچه‌ها را خیلی دوست دارم و دلم می‌خواهد برای آنها هم فیلم‌های سینمایی بسازم،‌ فیلم‌هایی که کاملاً متعلق به آنها و دنیای آنهاست. علاقه‌مندم که این فیلم‌ها هم آنها را سرگرم و شاد کند و هم چیزهای تازه‌ای را به آنها بیاموزد. در طول این سال‌ها به دنبال فیلم‌نامه‌ای بودم که هم مناسب سن و سال آنان باشد و هم ارزش تبدیل‌شدن به یک کار سینمایی را داشته باشد. اخیراً فیلم‌نامه‌ای خواندم که این مشخصات را داشت. اگر شرایط ساخت فیلم جور بشود، کار بعدی‌ام برای کودکان و نوجوانان خواهد بود.»

به گفته صلح میرزایی، این نکته که نقش برادران دوقلوی فیلم (امیر و فریبرز) را خود رضویان بازی کرده یا از دو بازیگر متفاوت استفاده شده، جزو جذابیت‌های فیلم است که در زمان نمایش عمومی مشخص خواهد شد.

کد خبر 85818

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز