مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۴
۰ نفر

گروه شهری: تا پایان آبان ماه پل ابریشم افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد با اشاره به ویژگی‌های این پروژه گفت: این پل به طول حدود 200 متر ارتباط بین پارک بنادر و پارک سفرآسمانی واقع در ضلع جنوب بزرگراه همت را برقرار می‌سازد.

این پل که دارای 130 متر طول و 10 متر عرض است به گفته اتابکی گردش پیاده و سواره عمومی (ریلی و چرخی) همچنین دوچرخه سواری و کالسکه‌رانی را برای بازدید‌کنندگان فراهم می‌کند. اتابکی با بیان اینکه 20 درصد بار این پل توسط کابل تحمل می‌شود، خاطر نشان کرد: پل ابریشم در جنوب وارد دهانه‌ای به شکل غار می‌شود که ورودی پارک سفر آسمانی از ضلع شمال خواهد بود. وی گفت که این پروژه تا‌کنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش همشهری، ازجمله دیگر طرح‌های دردست اقدام در اراضی عباس آباد بوستان جست‌وجو است، این پارک به گفته اتابکی در حاشیه شرقی بلوار آفریقا بر تپه‌ای به مساحت حدود 31720 متر مربع جانمایی شده است.

وی در توضیح این پارک اظهار داشت: اختلاف سطح این تپه با محیط اطراف توسط حرکت نرم پلکانی و شیب و با استفاده از سنگ و تور تعریف شده است، همچنین در این پارک پاتوق خانه دوست کجاست ؟ پاتوق سفر عشق، پاتوق مهاجر و... جانمایی خواهد شد.

از دیگر برنامه‌های دردست اجرای اراضی عباس آباد، گلستان منظومه است. اتابکی درمورد ویژگی‌های این مجموعه گفت: سطح این محوطه که در حاشیه جنوبی بزرگراه همت واقع شده حدود 11 هزارمتر مربع است.

در این پارک پاتوق آسمان‌نما با معماری یک کره فضایی به قطر 30متر جانمایی شده است که در آن سفر به کهکشان نمایش داده می‌شود.  به گفته اتابکی قرارگیری این کره در حاشیه بزرگراه همت  بهترین دید و منظر شهری برای رویت این مجموعه از بزرگراه همت ومدرس و حقانی را به‌وجود می‌آورد.

پارک سفر آسمانی

علاوه براین در حد فاصل پارک سفر آسمانی در شمال و اراضی بنیاد مستضعفان و جانبازان در جنوب، اراضی به مساحت یکصد هزار مترمربع وجود دارد.

مدیرعامل اراضی عباس آباد در توضیح ویژگی‌های یکی از اصلی‌ترین کاربری‌های طرح فضای سبز که قرار است در این اراضی ایجاد شود، گفت: در این باغ بزرگ دریاچه‌ای به وسعت تقریبی 2/1 هکتار به نام آبنمای وسیع موزیکال سمفونی خلیج‌فارس وجود دارد.

وی ادامه داد: با درنظرگرفتن نبود مراکز عمده توزیع گل یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مناطق شمال شهر تهران، یک بازار گل و گیاه در اراضی عباس‌آباد تعریف شده که مطابق با طرح جامع اراضی عباس‌آباد دردست ساخت است.

از سوی دیگر، باغ فردوسی (هنر) با مساحتی بالغ بر 47 هزار متر مربع، در مجموعه باغستان‌های شمالی اراضی عباس آباد (حدودا در مرکز حوزه و لبه محور اصلی ارتباطی مصلی، میدان گلگشت مصلی، باغ دره دفاع مقدس و ایستگاه‌های مترو) قرار دارد.

از 7شاخه (رسمی) هنر به جز نمایش و سینما که در باغ نمایش احداث می‌شود، بقیه در باغ هنر، خانه خواهند داشت. خانه‌های شعر، موسیقی، نقش و معماری که در 4جبهه اصلی باغ استقرار می‌یابند و باغ ایرانی محل پیوند این هنرهای مختلف است تا تمام کانون‌های هنری در یک مکان گرد هم آیند.

کد خبر 85785

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز