جوادنصرتی: جست و خیز کودکان در پارک‌ها برای سلامتی آنان مفید است اما نبود و کمبود آب آشامیدنی سالم در این مکان‌ها از اثرات مثبت این کار می‌کاهد

به گزارش بی‌بی‌سی، کمبود شیرهای آب آشامیدنی سالم در پارک‌ها، والدین کودکان را مجبور می‌کند که برای رفع تشنگی آنها نوشیدنی‌هایی بخرند که اصلا برای این کودکان مفید نیستند.

در راس این نوشیدنی‌های ناسالم برای کودکان، ‌نوشیدنی‌های گازدار قرار دارند. این نوشیدنی‌ها معمولا کالری بیشتری دارند و کودکان با نوشیدن آنها در مقایسه با کالری که بر اثر جست و خیز در پارک سوزانده‌اند، کالری بیشتری وارد بدن خود می‌کنند.

یکی از سازمان‌هایی که در باره تغذیه کودکان در انگلیس فعال است در این‌باره گفته که مصرف این نوشیدنی‌های گازدار که کالری بسیار زیادی دارند، ‌ارتباط مستقیم با چاقی کودکان دارد.

این سازمان برای نمونه گفته است که مصرف یک نوشیدنی گازدار معادل 14 قاشق چایخوری شکر وارد بدن یک کودک می‌کند. در این حالت یک کودک 9 ساله باید یک ساعت و نیم فوتبال بازی کند که این میزان کالری اضافی وارد شده به بدنش را مصرف کند در غیر این صورت دچار مشکل چاقی می‌شود.

با توجه به این امر، این سازمان می‌گوید که باید در پارک‌ها شیرهای آب آشامیدنی به میزان کافی در اختیار کودکان قرار بگیرد تا آنها تشنگی خود را با آب آشامیدنی که تاثیری بر چاقی آنها ندارد، برطرف کنند.

زردچوبه از سرطان سینه جلوگیری می‌کند

محققان دانشگان میسوری آمریکا می‌گویند کورکامین که در زردچوبه هندی وجود دارد، می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه در زنانی را که هورمون‌درمانی می‌کنند، کاهش دهد.

به گزارش ساینس دیلی، در تحقیقات پیشین مشخص شده بود زنانی که در درمان‌های پس از یائسگی از هورمون‌درمانی استفاده می‌کنند در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار دارند که با تحقیق جدید، دانشمندان می‌گویند استفاده از کورکامین می‌تواند از ابتلای آنها به سرطان سینه جلوگیری کند.

سلمان حیدر از دانشگاه میسوری که در این باره تحقیق کرده، می‌گوید: نتایج تحقیق نشان می‌دهد که زنان می‌توانند به‌صورت بالقوه کورکامین مصرف کنند تا از ایجاد تومورهای پروژستینی در بدن خود جلوگیری کنند.

در این تحقیق دانشمندان با آزمایش روی حیوانات متوجه شدند کورکامین از تشکیل، گسترش و افزایش تعداد تومورها جلوگیری می‌کند.در تحقیقات قبلی دانشگاه میسوری، دانشمندان متوجه شده بودند که پروژستین به روند تشکیل تومورهای سرطانی در سینه زنان شتاب بیشتری می‌بخشد.

این هورمون تولید مولکول‌هایی به نام VEGF را شدت می‌بخشد که این مولکول‌ها وظیفه خون‌رسانی به تومورها را به‌عهده دارند.دانشمندان در آزمایش‌های خود موفق شده‌اند با استفاده از کورکامین، روند تولید سلول‌های VEGF را متوقف کنند یا کاهش دهند که این امر در نهایت به کاهش یا توقف تولید تومورهای سرطانی در سینه زنانی منجر می‌شود که هورمون‌درمانی می‌کنند

کد خبر 85755

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز