همشهری آنلاین: نامه انجمن شماره 30 بر روی پیشخوان مطبوعات قرار گرفت.

سی‌امین شمارۀ فصلنامهٔ انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، ویژۀ ادبیات، منتشر شد.

در این شماره از نامهٔ انجمن نیز همانند شماره‌های پیشین، بخش اصلی به مقالات رسیده تعلق دارد و پس از آن اعلام بزرگداشت مرحوم دکتر محمد معین و دکتر علی‌اکبر شعاری‌نژاد آمده‌است.

در بخش مقالات این شماره عناوین ذیل دیده می‌شود: «شعر و موسیقی در سماع مولویان»، توفیق ه‍. سبحانی؛ «هفته‌محوری و کارکرد متفاوت آن در هفت‌پیکر»، محمدرضا براتی؛ «اولیا در تذکرة‌الاولیا»، سید علی‌اصغر میرباقری‌فرد و سیده مریم روضاتیان؛ «رشیدالدین محمد بیدوازی و آثار نویافتهٔ او»، علی‌محمد مؤذنی و جواد بشری؛ «گذری بر صِحاح در پرتو صُراح»، محمدحسین حیدریان؛ «نقش معین‌الدین پروانه در گسترش عرفان ایرانی در منطقهٔ آناطولی»، نادره جلالی؛ «نگاهی به نقش منفی حکیم در سنّت ادبی»، حسن قریبی؛ «استدراکات شمس‌العلما در ابدع‌البدایع و آغاز و انجام آن‌ها»، مرتضی قاسمی؛ «کلّیت ادبیات تطبیقی»، ویدا بزرگ‌چمی؛ «جان‌مایه‌های درد در شعر کلیم کاشانی»، مریم‌السّادات اسعدی و آسیه ذبیح‌نیا عمران؛ «مبانی فکری و فقهی ابومنصور ماتریدی، م. 333 ه‍. ق»، منظر قنبری؛ «بررسی تطبیقی دو مفهوم فنا در عرفان اسلامی و نیروانه در آیین بودا»، فاطمه مقدم‌پور.

سی‌امین شمارهٔ نامهٔ انجمن به مدیرمسئولی دکتر محمّدرضا نصیری، دبیر فرهنگستان زبان و ادب فارسی، و به بهای 10000 ریال منتشر شده‌است

کد خبر 85739

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز