رییس جمهور در نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل با اظهار تعجب از عدم موضع گیری وی درباره قتل بی‌رحمانه خانم مروه الشربینی تصریح کرد:

آیا وقت آن نیست که با محکوم کردن قاطع جنایت اخیر خواستار رسیدگی و مجازات عاملان این رسوایی بزرگ شوید و موضوع را در مراجع ذیربط پیگیری نمایید

به گزارش واحد مرکزی خبر، متن نامه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد

قتل بی رحمانه سرکار خانم مروه الشربینی قلب انسانها را جریحه دار و ابهامات زیادی در اذهان مردم جهان ایجاد کرده است که به شمه ای از آن اشاره می‌شود:

1- خانم مزبور به نحو قانونی در آلمان اقامت داشته و در حقیقت میهمان این کشور بوده است. در همه جای جهان حتی نزد اقوام بدوی، میهمان مورد احترام میزبان بوده و کسی حق تعرض به آنان را نداشته است.

2- براساس رویه معمول حقوقی و اخلاقی در همه نظامات قضایی، امنیت شاکی و متشاکی در طول رسیدگی به شکایات محفوظ است. دستگاه قضایی پناهگاه مظلومان و ستمدیدگان است، اما در جریان رسیدگی قضایی، شاکی آن هم در محضر دادگاه مورد حمله قرار می گیرد و براساس گفته شاهدان، ضارب فرصت کافی پیدا می‌کند تا چندین ضربه چاقو بر پیکر مشارالیها وارد نماید.

قاضی، دادستان، هیات منصفه و ماموران امنیتی تماشاگر این صحنه فجیع بوده اند و اقدام بازدارنده کافی انجام نداده اند این فرضیه به طور جدی مطرح است که تصمیم به جنایت با هماهنگی قبلی بخشی از دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی بوده است به خصوص اینکه وقتی همسر خانم مزبور به دفاع از همسر خود برمی‌خیزد ضابط قضایی به جای دفاع از او، وی را هدف قرار داده و مجروح می‌کند.

3- خبر جنایت روزها سانسور می‌شود، دولت و دستگاه قضایی آلمان سکوت می‌کنند، و این چنین است که ظلم بزرگتر تاریخی اتفاق می‌افتد.

جناب آقای بان کی مون

بالاتر از قتل فجیع خانم شربینی شکسته شدن حرمت و تقدس امر قضا توسط دستگاه قضایی و امنیتی آلمان است و این یک امر کم نظیر در تاریخ است. اگر حقوق اولی انسانها ازجانب متولیان امر قضا شکسته شود، آیا هیچ حقوقی پایدار خواهد ماند. مظلومان و ستمدیدگان باید به کجا پناه ببرند؟ آیا غیر از این است که ستمگران و ظالمان بر مقدرات انسانها مسلط می شوند و عرض و شرف و جان و مال و امنیت انسانی به خطر خواهد افتاد؟

آیا خسارتی بزرگتر از این می‌توان یافت؟

در کنار این فاجعه بزرگ سوالات زیادی مطرح است از جمله اینکه:

آیا قتل خانم مروه الشربینی نشانه ای از نژاد پرستی افراطی در بخشهای از دولت و دستگاه قضایی آلمان نیست؟

چرا دولت آلمان در قبال این جنایت دلخراش اقدام قاطعی انجام نداده است، آیا وقوع این جنایت و مواضع دولت و دستگاه قضایی آلمان راه را برای جنایتهای بعدی هموار نخواهد کرد؟

البته از برخی سیاستمداران آلمانی که ملت و جوانان خود را در برابر صهیونیستها تحقیر می کنند و پدران آنان را جنایتکاران تاریخ آلمان قلمداد می‌کنند که باید فرزندان آنان تا ابد شرمسار بوده و به نژاد پرستان صهیونیست باج پرداخت کنند تعجبی نیست. تعجب از بعضی سران دولت های اروپایی و آمریکاست که از یک طرف مدعی دفاع از ارزش های انسانی هستند و از جانب دیگر در برابر این جنایت آشکار سکوت می‌کنند.

تعجب ما از عدم موضعگیری قاطع جنابعالی است. اگر به خاطر داشته باشید در ملاقات حضوری، جنابعالی بر تعهد خود نسبت به عدالت و دفاع از حقوق مظلومان تاکید کردید. آیا وقت آن نیست که با محکوم کردن قاطع جنایت اخیر خواستار رسیدگی و مجازات عاملان این رسوایی بزرگ شوید و موضوع را در مراجع ذیربط پیگیری نمایید. چرا برخی دولت مردان باید همچنان در قابل رفتارهای غیرانسانی خود مصونیت داشته باشند؟

اگر جنابعالی عدالتخواهی و حق طلبی را فریاد نکنید و وظیفه خود را در قبال این ظلم آشکار که ساحت مقدس قضاوت و دفاع از حقوق مظلومان را لکه دار کرده است انجام ندهید مصیبتهای بزرگتری دامن بشر را خواهد گرفت و افراد زیاد تری قربانی بی عدالتی و تبعیض خواهند شد.

امیدوارم به وظیفه قانونی، انسانی و تاریخی خود عمل نمایید و از حیثیت سازمان ملل دفاع کنید

کد خبر 85636

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز