همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با کشته‌شدن بانوی محجبه در دادگاه آلمان به رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان نامه نوشت.

به گزارش  (ایسنا)، متن نامه علاءالدین بروجردی به همتای آلمانی‌اش به این شرح است:

جناب آقای پولنتس

رئیس محترم کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان!

سلام علیکم

آن‌چه مرا وا داشت که این نامه را به جنابعالی بنویسم صحنه‌ی دهشتناک کشتن یک انسان بی‌گناه، آن هم مادر در برابر چشمان وحشت‌زده فرزند و همسر وی در دادگاه آلمان است و تاسف ‌بارتر این‌که پلیس امنیتی دادگاه به جای نجات این زن بی‌گناه مصری، به همسر وی، آقای علی عکاض دانشجوی دوره‌ی دکترای ژنتیک که برای نجات همسرش از کشته شدن، به کمک وی شتافته بود، تیراندازی و وی را مجروح نموده است.

جناب آقای پولنتس!

دادگاه در همه جای دنیا امن‌ترین نقطه و پناهگاه‌ انسان‌های بی‌گناه است که برای دفاع از حق خود به قانون پناه می‌برند. دادگاه مکان مقدسی است که به جای ترور، منطق و به جای سلاح، قانون در آن حرف آخر را می‌زند.

جای تعجب و شگفتی فراوان است که در آلمان به عنوان کشور مدعی دموکراسی و دفاع از حقوق بشر این فاجعه دردناک که احساسات هر انسانی را به شدت جریحه‌دار می‌سازد، اتفاق می‌افتد.

جناب آقای پولنتس رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس آلمان؛

راستی گناه خانم مروه الشربینی چه بود که این‌گونه وحشیانه در دادگاه آلمان به قتل رسید؟. آیا پناه بردن به دادگاه و شکایت از تعرض یک نژادپرست آلمانی در کشور شما گناه است که در برابر چشمان رئیس دادگاه آلمان این خانم این‌گونه بی‌رحمانه به قتل می‌رسد و تاسف‌بارتر این‌که همسر وی که برای دفاع از او دخالت کرده است به ضرب گلوله مامورین امنیتی دادگاه آلمان مجروح می‌شود. یعنی پلیس کشور شما به جای حمایت از یک زن بی‌گناه در حال کشته شدن به همسر وی که برای دفاع از او به کمکش شتافته است شلیک می‌کند، آن‌گاه شما افتخار می‌کنید که در کشورتان اعدام را ممنوع کرده‌اید و به دیگران نیز توصیه می‌نمایید که به شما تاسی نمایند.

شما کشتن افراد جنایتکار را ممنوع می‌کنید ولی اجازه می‌دهید افراد بی‌گناه کشته شوند. راستی این چه منطقی است که در کشور شما حاکم است؟

جناب آقای پولنتس رئیس کمیسیون سیاست خارجی آلمان!

آیا هنوز هم فکر می‌کنید جهان غرب با کشتن این زن بی‌گناه در دادگاه و با کشتن یک ایرانی در کانادا توسط پلیس و یا فاجعه‌ی شکنجه‌های قرون وسطی و زندان گونتانامو و یا شکنجه‌های وحشیانه‌ی ابوغریب و یا ده‌ها نمونه‌ی دیگر از نقض حقوق بشر باز هم باید سردمدار دفاع از حقوق بشر باشد و خود را در جایگاهی بداند که به دیگر کشورها درس حقوق بشر بدهد؟

اجازه دهید منصفانه قضاوت کنیم و به جهانیان اجازه دهیم به ادعاهای غرب درباره حقوق بشر و عدالت با شک و تردید بنگرند و به آنها حق بدهیم که واقعیت‌های تلخ جهان غرب همانند کشتن وحشیانه زن مصری در دادگاه آلمان را به عنوان ملاک‌های قضاوت خود قرار دهند و غرب نیز از توهم موجود خارج شود و واقعیت‌های تلخ را با شهامت بپذیرد و اعلام نماید.

جناب آقای پولنتس! امیدوارم این نامه سرآغاز بحث جدیدی میان جمهوری اسلامی ایران و آلمان با توجه به مذاکرات مستمری که روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی دو کشور با یکدیگر دارند قرار گیرد که این‌گونه واقعیت‌های غرب را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دهیم. 

کد خبر 85140

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز