مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دادستانی شهر درسدن آلمان تحت فشار افکار عمومی مسلمانان پس از هفته‌ها اعلام کرد فرد آلمانی که مروه الشربینی را در دادگاه به شهادت رساند، محاکمه و به علت ارتکاب قتل به حبس ابد محکوم خواهد شد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادستانی کل شهر درسدن در شرق آلمان اعلام کرد که فرد آلمانی که مروه الشربینی  شهیده حجاب را در سالن دادگاه به قتل رساند محاکمه خواهد شد و به علت قتل با حکم حبس ابد مواجه خواهد شد.

دادستانی کل اعلام کرد، زمان محاکمه این فرد آلمانی هنوز مشخص نشده است.
مروه الشربینی نزدیک به دو ماه پیش در دادگاه لوندس کریچ  در شهر درسدن  شرق آلمان به دست یک آلمانی 28ساله به نام آلیکس دبلیو  کشته شد.

حادثه شهادت الشربینی با درگیری لفظی بین این زن و مرد در پارکی در شهر درسدن شروع شد که در ادامه فرد آلمانی این زن مصری را به خاطر حجاب تروریست خطاب کرد و با حمله به او حجاب را از سر وی برداشت.

در ادامه با شکایت زن به دادگاه آلمان، این فرد آلمانی محکوم به پرداخت 750 یورو می‌شود اما در دادگاه استیناف مرد آلمانی با 18ضربه چاقو این زن را که سه ماهه باردار بوده به شهادت رسانید.

شهادت این زن محجبه مسلمان با سکوت کشورهای مدافع حقوق بشر و مدعیان دموکراسی همراه بود.

از سوی دیگر مردم مصر هم‌زمان با چهلمین روز شهادت الشربینی با تجمع در مقابل سفارت آلمان در قاهره خواستار اعلام نتایج تحقیقات درباره قتل مروه الشربینی  شهیده حجاب در دادگاه آلمانی شدند.

تظاهرات‌کنندگان مصری در تجمع خاموش خود که بیش از یک ساعت به طول انجامید، اعلام کردند که دولت آلمان قصد دارد تا با سکوت رسانه‌ای درباره تحقیقات در قتل الشربینی مقدمه بی‌گناه دانستن قاتل را با این بهانه که او با مشکلات روانی روبرو بوده، فراهم کند.

کد خبر 88714

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز