سگولن روایال درجریان انتخابات درونی حزب سوسیالیست با پیروزی بر دو رقیب خود، رسماً به عنوان نامزد این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه برگزیده شد.

حزب سوسیالیست برای اولین بار در تاریخ خود روز پنجشنبه یک انتخابات درون حزبی برگزار کرد و سگولن روایال با کسب ‪۶۰/۶۲‬درصد آرا بر دومینیک استروس کان با ‪ ۲۱/۸۳‬و لوران فابیوس با ‪ ۱۸/۵۴‬درصد پیروز شد.

بیش از ‪ ۸۰‬درصد از طرفداران واعضای حزب سوسیالیست در چهارهزار حوزه رای گیری در فرانسه شرکت کردند و درنهایت سگولن روایال را به عنوان اولین زن در تاریخ حزب سوسیالیست، برای نامزدی ریاست جمهوری برگزیدند.

روایال پس از پیروزی دراین انتخابات درون حزبی گفت: اکنون زمان اتحاد و یکپارچگی درحزب سوسیالیست فرا رسیده است و ما همه با هم صفحه جدیدی از تاریخ فرانسه را خواهیم نوشت.

فرانسوا اولاند دبیر اول حزب سوسیالیست و همسر سگولن روایال نیز گفت:
رای‌گیری شفاف و مشخص بود و اگرچه پیروز و شکست خورده در این انتخابات وجود دارد ولی تمام سوسیالیستها برنده شدند.

درحال حاضر "نیکلا سارکوزی" رییس حزب دست راستی و حاکم "یو.ام.پ" و "میشل الیوماری" وزیر دفاع و عضو این حزب نیز از نامزدهای ریاست جمهوری فرانسه در جناح مقابل هستند.

تاکنون ‪ ۳۷‬نفر در فرانسه آمادگی خود را برای نامزدی ریاست جمهوری این کشور اعلام کرده‌اند.

قانون اساسی فرانسه درسال ‪ ۲۰۰۲‬میلادی با برپایی یک همه پرسی مدت ریاست جمهوری را از ‪ ۷‬سال به ‪ ۵‬سال تقلیل داد و هم اکنون این دوره با انتخابات مجلس همزمان شده است.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در ماه مه سال ( ‪ ۲۰۰۷‬اردیبهشت ‪ (۸۶‬برگزار خواهد شد.

کد خبر 8560

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز