دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۵ - ۱۱:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین‌: ماری ژرژ بویفه به عنوان نامزد حزب کمونیست فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2007 این کشور انتخاب شد.

به نوشته لیبراسیون، این خبر پس از انجام انتخابات درون حزبی کمونیست‌ها اعلام شد.

بر این اساس ماری ژرژ بویفه دبیر ملی حزب کمونیست فرانسه با کسب 96 درصد آرا به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال 2007 انتخاب شد. میزان مشارکت در این انتخابات 66 و دو دهم درصد اعلام شد.

"خوزه بووه" رهبر طرفداران جهانی شدن از نوع دیگر فرانسه رقیب اصلی بویفه در این انتخابات بود.

انتخاب کاندیدای کمونیست‌ها در حالی صورت می‌گرد که رقابت‌های تنگاتنگی برسر انتخاب کاندیدای سوسیالیست‌ها در سوی دیگر میدان در جریان است.
 سگولن راوایال، کاندیدای سوسیالیست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که امیدوار است به عنوان نخستین رییس‌جمهور زن تاریخ کشورش بر مسند قدرت تکیه بزند،در این باره گفته است که به رغم پیشتازی نه چندان محسوس در مقایسه با دو رقیب دیگر خود یقین دارد که در انتخابات حزب سوسیالیست برای معرفی کاندیدای نهایی انتخابات ماه آوریل به پیروزی خواهد رسید.
راوایال 53 ساله، در آستانه‌ برگزاری رای‌گیری‌ها از اعضای حزب سوسیالیست جهت معرفی کاندیدای احراز مقام ریاست جمهوری این کشور گفت: پس از انجام یک ماه مبارزات انتخاباتی از جمله حضور 6 مناظره با لورن فابیو و دومینیک استراس کاهن به انرژی و توان تازه‌ای دست یافته است.
وی افزود: من تنها کاندیدایی هستم که می‌تواند جناح راست را شکست دهد. من به روح تغییر و تحولات ژرفی که مردم خواهان آنند، تجسم می‌بخشم. بسیاری از مردم مرا کاندیدای مخالف سردمداران کشور می‌دانند، کاندیدایی که می‌تواند به عنوان نخستین زن به مقام ریاست جمهوری برسد و این یک انقلاب است.
این در حالیست که جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که سگولن راوایال، سیاستمدار گمنامی که ظرف یک سال به چهره‌ سیاسی روز فرانسه بدل شده، از حمایت 58 درصد مردم کشورش برخوردار است.
بر این اساس همچنین میزان حمایت‌ها از سایر کاندیداهای حزب سوسیالیست یعنی استراس کاهن، وزیر دارایی سابق فرانسه و فابیو، نخست وزیر سابق این کشور به ترتیب 32 و 9 درصد تخمین زده شده است.

 در این نظرسنجی 200 هزار عضو حزب سوسیالیست که دارنده‌ کارت این حزب هستند، شرکت نداشتند و تنها نظرات عمومی مردم این کشور لحاظ شده است.

کد خبر 8205

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز