سومین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی از صبح پنجشنبه (25 آبان‌ماه) به مدت دو روز در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در روز نخست این کنفرانس ‌دکتر مهدی باقریان ـ دبیر سومین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ـ در این کنفرانس اظهار کرد: ‌ما معتقدیم با فراهم شدن بستر مناسب برای ارتقای جایگاه روابط عمومی، اعتلای روابط عمومی و موفقیت در این زمینه تحقق می‌یابد که این همان آرزوی دیرنه ما است.

‌دکتر محمدباقر قالیباف ـ شهردار تهران ـ نیز در این کنفرانس با اشاره به نقش روابط‌عمومی در مدیریت شهری گفت: امروزه که در کلان شهرهایی مانند تهران زندگی می‌کنیم چه بخواهیم و چه نخواهیم با جامعه‌ای چند لایه و شبکه‌یی مخصوصا در کلان شهرها مواجه هستیم؛ بنابراین توجه به موضوع روابط عمومی و ارتباطات مهم‌ترین نکته‌ای است که هر مدیری در عرصه مدیریتی خود مخصوصا در مدیریت شهری باید به آن توجه کند.

او تاکید کرد: روابط عمومی به عنوان مطمئن‌ترین پل ارتباطی بین سازمان و مردم است و نقشی بسیار جدی و حیاتی در مدیریتی کلان شهری مثل تهران خواهد داشت.

وی با بیان این که سه ماموریت عمده و اساسی را برای شهرداری تهران در نظر گرفتیم، گفت: خدمات‌رسانی به مردم به صورت یک توزیع عادلانه و قابل دسترس برای شهروندان، توجه به اقتصاد شهری در مجموعه شهر و تربیت و آموزش از ماموریت‌های اساسی ما است.

دکتر محمدمهدی محسنیان‌راد ـ عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق ـ نیز پدیده‌ی مدیریت هیاتی و جایگاه روابط عمومی در آن را تشریح ‌کرد و گفت: چنین مدیریتی می‌تواند میان کارکنان پراکنده هماهنگی خودجوش به‌وجود آورد و تلاش می‌کند که کارکنان نوعی همرنگی غیرتحکم‌آمیز را پیشه کنند.

در ادامه این کنفرانس احمد خادم‌المله ـ کارشناس روابط عمومی ـ با بیان این که مهم‌ترین عنصر ارزیابی کشورها برای توسعه‌یافتگی میزان تولید و تعداد دستگاه‌ها و کارخانجات بود، گفت: در جامعه‌ی اطلاعات و عصر ارتباطات، کشورها بر اساس میزان اطلاعات مفیدی که تولید می‌کنند ارزیابی می‌شوند و از طرفی این اطلاعات باید برای همه اقشار جامعه قابل استفاده باشند.

او با بیان این که روابط عمومی چهار راهی در سازمان‌ها محسوب می‌شود که ارتباطات دستگاه‌ها را در درون و بیرون جامعه و حتی فراتر از آن نیز برقرار می‌کند، گفت: برای این کار مدیریت افکار عمومی در روابط عمومی نقش مهمی را عهده دار است.

هم‌چنین در این کنفرانس، سید محمد عباس‌زادگان ـ استاد دانشگاه شهید بهشتی ـ پیرامون کاربرد مدیریت عملکرد در روابط عمومی سخنرانی کرد.

در ادامه بهروز فروتن، نیز پیرامون روابط عمومی داخلی، ‌پیش شرط موفقیت یک سازمان سخن گفت.

او در بخشی از سخنان خود با بیان این که روابط عمومی در هر نهاد، سازمان و یا واحد صنعتی باید بر دو محور حرکت کند گفت: این دو بخش که برون سازمانی و درون سازمانی هستند تکمیل کننده یکدیگر هستندکه البته دارای دو حوزه با دو کارگرد و نگاهی بسیار متفاوت هستند.

هم‌چنین احمد قویدل ـ مدیر روابط عمومی کانون هموفیلی ایران ـ درباره‌ی روابط عمومی و دفاع از حقوق بیماران سخنرانی کرد.

وی گفت: روابط عمومی کانون هموفیلی ایران در یک پروسه‌ی 7 ساله با پیگیری موضوع آلودگی‌های ویروسی بیماران مصرف کننده خون و فرآوردهای خون توانسته تجربه‌ای موفق را در کاربرد علم روابط عمومی و تکنیک‌های آن ارائه کند.

در این کنفرانس هم‌چنین مارک جان شیهان ـ سردبیر ژورنال روابط عمومی آسیا پاسفیک ـ درباره اهداف روابط عمومی درآموزش رسانه‌یی سخن گفت.

وی به تغییرات ایجاد شده در آموزش روابط رسانه‌ای در چند دهه اخیر که ناشی از پیشرفت فن‌آوری و کوچک شدن اتاق‌های خبری بوده، پرداخت.

او معتقد است: با حجم بالای اخبار که از منابع روابط عمومی تامین می‌شود، تحقیقات بیشتر ممکن است به تغییرات بیشتری در آموزش این رشته‌ها بیانجامد.

در ادامه سمینار علمی تخصصی با حضور دکتر عیسی جلالی ـ مدرس، مشاور و سخنران در مرکز عالی آموزشی ـ با موضوع "روانشناسی روابط عمومی" و دکتر میترا حاجی‌زاده ـ مدرس طب انرژی و استاد انرژی درمانی ـ پیرامون "علم NLP در جهت برقراری ارتباط موثر در روابط عمومی" در سومین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران برگزار شد.

به گزارش ایسنا در این کنفرانس که اساتید و کارشناسانی از کشورهای نیوزلند، استرالیا، هند، مالزی، اندونزی، فرانسه، هلند و رییس انجمن روزنامه‌نگاران اروپا حضور دارند، اولین دایره‌المعارف روابط عمومی با حضور ‌دکتر محمدباقر قالیباف ـ شهردار تهران ـ ، دکتر کاظم معتمدنژاد ـ پدر علم ارتباطات ـ و تعدادی از اساتید و کارشناسان و فعالان این عرصه رونمایی شد.

اولین جلد دایره‌المعارف روابط عمومی مشتمل بر 1400 صفحه است که مطالب 100 نفر از اساتید روابط عمومی ‌از سراسر جهان در آن وجود دارد و دارای 450 مدخل است که جلد سوم این کتاب در سال 86 و به روابط عمومی ‌ایران اختصاص یافته است.

گفتنی است اولین نشست تخصصی این کنفرانس با موضوع آسیب شناسی روابط عمومی ایران با حضور محمد پاریاب ـ دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی دولت ـ، محمدعلی نادعلی زاده ـ مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان (ایسنا) ـ، علیرضا کریمی ـ مدیرکل اداره‌ی کل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ ، ‌دکتر داود زارعیان ـ رییس انجمن متخصصان روابط عمومی ایران ـ ، قاسم محمدی ـ مشاور عالی و مدیرکل روابط عمومی بانک کشاورزی ـ ، محمد صفاری ـ مدیر پژوهش و برنامه‌ریزی اداره‌کل روابط عمومی بنیاد مستعضفان انقلاب اسلامی ـ، میرزا بابا مطهری‌نژاد ـ نایب رییس انجمن متخصصان روابط عمومی ـ و دکتر محسن امینی ـ استاد دانشگاه ـ عصر روز گذشته، برگزار شد.

کد خبر 8558

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز