سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: افراد از خرید گوشت‌ غیرمجاز که هیچ نظارتی بر مراحل کشتار دام آن وجود ندارد، اجتناب کنند چراکه همزمان با فصل گرما بیماری تب کریمه کنگو تشدید می‌شود.

تب کریمه کنگو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امین اسدی افزود: بنابر آخرین اعلام وزارت بهداشت ۱۰ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه ۳ نفر از آنها جان خود را از دست داده است.

به گفته او با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما ناشی از افزایش فعالیت کنه ها به افراد توصیه می شود که هشدارهای دامپزشکی را جدی بگیرند تا دچار بیماری نشوند.

اسدی ادامه داد: با وجود آنکه هیچ نظارتی بر کشتار دام قصابی های غیرمجاز قبل، حین و بعد از کشتار نیست، از این رو به افراد توصیه می شود که از مراکز مجاز و گوشت های دارای مهر دامپزشکی را خریداری کنند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی افزود: افراد از خرید گوشت کنار معابر و جاده ها اجتناب کنند چراکه به سبب عدم نظارت بر کشتار، احتمال بیماری وجود دارد، اما با خرید از قصابی های مجاز به سبب نظارت و نگهداری گوشت در پیش سرد نگرانی مبنی بر عامل بیماری وجود ندارد.

او با بیان اینکه افراد از سلامت گوشت های وارداتی اطمینان خاطر داشته باشند، گفت: با توجه به قرنطینه دام های وارداتی در مرزها و نظارت بر تمامی مراحل کشتار و توزیع گوشت های وارداتی، افراد نگران خرید و مصرف نباشند.

کد خبر 855267

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha