بهترین زمان خوردن قهوه و همچنین عوارض مصرف ناشتای قهوه را از زبان یک کارشناس تغذیه در این مطلب بخوانید.

قهوه

به گزارش همشهری آنلاین، نازنین دبیرزاده کارشناس تغذیه در پاسخ به این سوال که می‌توان قهوه را ناشتا خورد و آیا ضرر دارد یا نه توضیح داد: استفاده از قهوه در حالت ناشتا را اصلا پیشنهاد نمی‌کنیم، به خاطر این که وقتی فرد بیدار می‌شود میزان هورمون کورتیزول‌( هورمون استرس) در حداکثر میزانی است که در طول روز در بدن ترشح می‌شود. زمانی که فرد به صورت ناشتا قهوه مصرف می‌کند، ترشح این هورمون افزایش پیدا می‌کند که یکسری تاثیرات منفی روی بدن‌ می‌گذارد.

وی در ادامه گفت: حتی ما به کسانی که رژیم غذایی برای کاهش وزن دارند می‌گوییم بهتر است صبح ناشتا از این نوشیدنی استفاده نکند، چرا که ممکن است بر روی روند کاهش وزن تاثیر منفی بگذارد. چون کورتیزول بالا باعث کاهش کمتر بافت چربی می‌شود، بنابراین توصیه می‌کنیم که اصلا ناشتا استفاده نشود.

بهترین زمان خوردن قهوه ؛ این افراد نباید ناشتا قهوه بخورند | عوارض مصرف ناشتای قهوه

به گفته این کارشناس تغذیه، کسانی که برای هوشیاری اول صبح می‌خواهند از قهوه استفاده کنند بهتر است حداقل یک ساعت پس از بیداری آن را میل کنند چراکه به مرور این هورمون در حال کاهش است. در آن زمان می‌توانند برای افزایش میزان هوشیاری قهوه استفاده کند.

افرادی که معده حساسی دارند به هیچ عنوان نباید قهوه را با معده خالی استفاده کنند چراکه در این شرایط اسید معده به شدت افزایش می‌یابد که نتیجه آن عوارضی مانند ریفلاکس خواهد بود. ازاین رو حداکثر میزانی که یک فرد می‌تواند در طول روز قهوه بنوشد، ۴۰۰ میلی‌گرم یا به طور متوسط ۴ فنجان است، اما بهترین میزان آن یک تا ۲ فنجان در روز است.

کد خبر 854991
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha