همشهری آنلاین: ایران به جمع 10 کشور برتر دارای فناوری طراحی و ساخت موتور دیزل سنگین پیوست.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیر طرح موتور دیزل ملی گفت: طراحی و ساخت این نوع موتورها از سال1383 درکارخانه دیزل سنگین ایران در شهرستان آمل اغاز شده و تا چند هفته دیگر رونمایی می‌شود.

علی میرزا بزرگ افزود: این کارخانه باید بر اساس قرارداد فروش خود تا شهریور 1390، 35 دستگاه موتور دیزل سنگین ملی را به راه آهن تحویل دهد.

وی افزود: با فعالیت این کارخانه سالانه از خروج 20 میلیون پوند ارز از ایران جلوگیری می‌شود.

معاون فنی و تولید کارخانه دیزل سنگین ایران هم گفت : طراحی تفصیلی و تهیه نقشه ساخت موتورهای 6 استوانه 500 کیلووات، هشت استوانه 725 کیلووات و 12 استوانه هزار کیلو وات انجام شده است.

قاسم جوادی راد با اشاره به اینکه اتاق آزمون مناسب توسعه این نوع موتورها در این کارخانه ساخته شده است افزود: طراحی ساخت و تامین ابزارهای ویژه عمومی برای مونتاژ نخستین موتور ملی و مونتاژ موتور نمونه انجام شده است.

وی از مشاور یک شرکت انگلیسی در اجرای این طرح خبر داد و افزود: مدیریت اجرا با کارشناسان کشور ما بود.

معاون فنی و تولید کارخانه دیزل سنگین ایران با بیان اینکه دانش فنی ساخت این نوع موتورهای دیزل در خاور میانه فقط در اختیار ایران قرار دارد گفت: پرورش نیروهای متخصص و ایجاد قطب تولید موتور دیزل سنگین در خاورمیانه از اهداف بلند مدت این شرکت است.

جوادی راد با اشاره به اینکه مرحله دوم این طرح دریافت گواهینامه‌های مربوط به فروش محصول است افزود: در این طرح در بخش صنعت با دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ارتباط برقرار می‌شود.

وی افزایش توان قدرت موتور دیزل سنگین و کاربردهای آن در نیروگاه‌ها و حفاری‌ها و صنایع دریایی را از برنامه‌های این کارخانه بیان کرد.

کد خبر 85495

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز