رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ درباره رانندگی کردن کودکان و نوجوانان و وقوع حوادث ناگوار در پی آن گفت: مسئولیت اصلی متوجه والدین کودک است که نتوانسته‌اند مدیریت لازم را داشته باشند و خطر روی داده است.

تصادف 206 با تریلی

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ رابعه جوانبخت رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص آمار فوتی نوجوانان زیر ۱۶ سال در تهران بر اثر حوادث رانندگی توضیحاتی ارائه داد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: کودکان هم مانند بزرگ‌ترها گروهی از کاربران ترافیکی به عنوان عابر پیاده، سرنشین خودرو و … در حال تردد هستند و متأسفانه گاهی اوقات هم مثلا می‌توانند به عنوان راکب موتورسیکلت ظاهر شوند.

وی بیان داشت: بسی جای تأسف و ناراحتی دارد که بگوییم متأسفانه ۲۰ نفر از افرادی که در سال ۱۴۰۲ جان خود را از دست داده‌اند، زیر ۱۶ سال داشته‌اند که بر همین اساس در گروه کودک و نوجوان قرار می‌گیرند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در بین این متوفیان از کودک یک سال و چند ماهه داشته‌ایم تا نوجوان ۱۶ ساله که این موضوع از این جهت اهمیت دارد که سن این افراد واقعاً کم بوده است.

سرهنگ جوانبخت افزود: در این بین باید به مسؤولیت خانواده‌ها نیز اشاره داشت. در قانون مجازات اسلامی اگر کودک به هر عنوان مرتکب تخلفی شود و مقصر شناخته شود تقصیر خود را خواهد گرفت ولی مسئولیت اصلی متوجه والدین این کودک است که نتوانسته‌اند مدیریت لازم را داشته باشند و این خطرات روی داده است.

کد خبر 854941
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    0 0
    یعنی ما نفت وقیر داشته ولی خارجی ها بزرگ راه های وی و تقاطع های غیر هم سطح بیشتری دارند.