رئیس پلیس بین‌الملل فراجا از استرداد یک تبعه خارجی به اتهام کلاهبرداری ۷۰۰ هزار دلاری به کشورش خبر داد.

دستگیری تروریست

به گزارش همشهری آنلاین، سردار مجید کریمی رئیس پلیس بین‌الملل فراجا اظهار داشت: تبعه خارجی ساکن ایران که به اتهام کلاهبرداری به مبلغ ۷۰۰ هزار دلار تحت پیگرد مقامات قضایی یکی از کشورهای همسایه بود، پس از بازداشت ماموران پلیس به کشور صادر کننده اعلان قرمز تحویل شد.

وی ادامه داد: اینترپل کشور شاکی ضمن اعلان قرمز صادره با ارسال مکاتبات جداگانه‌ای به پلیس بین الملل فراجا، خواستار استرداد وی به کشورش شده بود و از سویی مقامات قضایی آن کشور نیز مدارک استرداد متهم را از مجاری دیپلماتیک به قوه قضاییه ارسال و درخواست همکاری در استرداد متهم را کرده بودند.

این مقام انتظامی افزود: با بررسی به عمل آمده و محرز بودن ورود متهم به کشور، مراتب به مراجع انتظامی و قضایی به منظور شناسایی و انجام اقدامات قضایی بایسته منعکس شد.

رئیس پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: پس از شناسایی این متهم در کشور و بازداشت وی در تهران توسط ماموران انتظامی، متهم به مراجع قضایی ارجاع شد که پس از رسیدگی، در نهایت دادگاه رأی به استرداد متهم به کشور شاکی را صادر کرد.

سردار کریمی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای رأی مراجع قضایی، موضوع استرداد متهم به اینترپل کشور موصوف اعلام و پس از هماهنگی‌های پلیسی دو کشور، متهم تحویل ماموران بدرقه اعزامی آن کشور شد و در نهایت از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) از کشور مسترد شد.

کد خبر 855010
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 0
    دمشون گرم ،امیدوارم زوج چالوسی که بالای چند هزار میلیارد تومان که سرمردم شریف منطقه چالوس،نوشهروکلاردشت وحومه کلاه گذاشتن و فرار کردن رو دستگیر کردن روبگیرن