یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۴

محققان پیشنهاد کرده‌اند که می‌توان تمدن‌های بیگانه را شناسایی کرد، اگر آنها از فناوری پنل‌های خورشیدی استفاده کنند.

بیگانگان

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، اگر بیگانگان از پنل‌های خورشیدی استفاده کنند، مقیاس بزرگ‌شان، می‌تواند در شناسایی آنها کمک شایانی بکند. این مطالعه با عنوان «قابلیت شناسایی پنل‌های خورشیدی به‌عنوان یک نشانه فناوری» منتشر شده است.

محققان عنوان کرده‌اند که به احتمال فراوان، بیگانگان از نظر فناوری پیشرفته‌تر از انسان‌ها هستند. آنها بر این باورند که سیگنال‌هایی که پنل‌های خورشیدی بیگانه منتشر می‌کنند به عنوان نشانه فناوری (تکنوسایناتور) در نظر گرفته می‌شوند.

یک مطالعه دیگر در سال۲۰۱۷ نشان داد که پنل‌های خورشیدی روی زمین یک «لبه قرمز» منتشر می‌کنند که از فضا قابل شناسایی است.

این «لبه قرمز» توسط آوی لوب و مناسوی لینگام از مرکز اخترفیزیک هاروارد-اسمیتسونیان در آن زمان مورد تحقیق قرار گرفت.

لینگام و لوب در مطالعه خود گفته‌اند: «مشاهدات آینده از نور منعکس شده از سیارات فراخورشیدی قادر خواهند بود هم لبه‌های طبیعی و هم مصنوعی را به صورت فوتومتری شناسایی کنند، در صورتی که بخش قابل توجهی از سطح سیاره به ترتیب توسط پوشش گیاهی یا آرایه‌های فتوولتائیک پوشیده شده باشد.»