پنجشنبه ۲۵ تیر ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۱
۰ نفر

دوچرخه: باز هم قصه، باز هم افسانه، باز هم یک خوراکی خوب و سرگرم کننده برای روزهای دراز و کشدار تابستان که هر چه می‌خوری و می‌خوابی و بازی می‌کنی تمامی ندارد.

این خوراکی شبیه پیتزایی مخلوط است. یعنی صد قصه و افسانه از شش کشور در این مخلوط دیده می‌شود. این کشورها عبارتند از: ژاپن، ایتالیا، ترکیه، پاکستان، مغولستان و مالزی.

یکی از خوبی‌های کتاب این است که در ابتدای هر بخش، خواننده معرفی کوتاهی از ویژگی‌های جغرافیایی و ادبی آن سرزمین می‌خواند و با آن آشنا می‌شود؛ مثلاً در مقدمه ژاپن می‌خوانیم: «قصه‌های مردمی این کتاب، فرهنگ عامه مردم ژاپن باستان را در روزگارانی که قهرمانان، بزرگان و حاکمان از قدرت‌های جادویی استفاده می‌کردند، به تصویر می‌کشد.
قصه‌ها، نمایان‌گر ویژگی‌های فرهنگی قومی پرثمر مردم این دیار است که بیشترشان به جدال همیشگی فرشته با دیو می‌پردازند.»

شش نویسنده از کشورهایی که نامشان برده شد، کار جمع‌‌آوری قصه‌ها را برعهده داشته‌اند. اما کسانی که خواندن داستان‌ها را به زبان فارسی برای ما فراهم کرده‌اند، عبارتند از: «صدیقه ابراهیمی، فاطمه شاه‌حسینی، محمدرضا شمس، زهره گرامی، مهرداد مهدویان، حسین فتاحی و فرهاد حسن‌زاده.»

اگر هوس کردی بخشی از ساعت‌های این روزها را با کتاب پرکنی بد نیست بدانی ناشر «قصه‌ها و افسانه‌های مردم دنیا» کتاب‌های قاصدک (واحد کودک و نوجوان مؤسسه نشر و تحقیقات ذکر) است.

این کتاب324 ‌صفحه‌ و 4900 تومان قیمت دارد.

کد خبر 85420

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز