تفاوت زیادی بین احساس خوشحالی واقعی و تظاهر به خوشحال بودن وجود دارد. تظاهر به شاد بودن اغلب مستلزم پنهان کردن احساسات واقعی خود در پشت یک نقاب ظاهری است. با این حال، واقعاً شاد بودن به این معناست که خود واقعی‌تان را در آغوش بگیرید و احساسات خود را آزادانه بیان کنید.

سبک زندگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از geediting، بسیاری از ما تبحر زیادی در تظاهر به شادی داریم و از عبارات خاصی برای گمراه کردن اطرافیان خود استفاده می کنیم. در اینجا عباراتی آورده شده است که مردم اغلب برای پنهان کردن احساسات واقعی خود از آنها استفاده می کنند.

۱) "من فقط خسته‌ام"
یکی از رایج ترین موقعیت‌هایی که تظاهر به شاد بودن تقریباً یک هنجار است، در تعاملات اجتماعی ماست.

برای افراد راحت است که احساسات واقعی خود را پنهان کنند، به خصوص زمانی که واقعاً آنقدر که در ظاهر به نظر می رسند خوشحال نیستند.

این یک راه ساده و در عین حال موثر برای منحرف کردن توجه از احساسات واقعی آنهاست. اما به یاد داشته باشید، اگرچه تشخیص آن ممکن است دشوار باشد، توجه به این عبارات مهم است زیرا ممکن است فریادی برای کمک باشد که در پشت لبخند پنهان شده است.

بنابراین دفعه بعد که کسی به شما می گوید "خسته است"، کمی عمیق تر نگاه کنید. آنها ممکن است به اندازه ای که وانمود می کنند خوشحال نباشند.

۲) "خوبم، واقعا"
گفتن اینکه حالم خوب است می‌تواند از افراد در برابر سؤالات کنجکاو و همدردی ناخواسته محافظت کند.

بنابراین، وقتی می شنوید که کسی اصرار می کند که حالش خوب است ... شاید خوب است. یا شاید آنها فقط در تظاهر به خوشحالی بسیار خوب هستند.

۳) "من فقط گرفتارم"
عبارت دیگری که اغلب توسط افرادی که تظاهر به خوشحالی می کنند استفاده می کنند این است که "من فقط گرفتارم".

این عبارت روشی هوشمندانه برای کنار گذاشتن مسائل شخصی است. آنها با تمرکز بر فعالیت ها یا حجم کاری خود، حواس دیگران را از پرسیدن بیشتر در مورد وضعیت عاطفی خود منحرف می کنند.

این یک سیگنال ظریف است که آنها از مشغله به عنوان مکانیزم مقابله استفاده می کنند و احساسات خود را در زیر انبوهی از وظایف و مسئولیت ها دفن می کنند.

بنابراین، اگر کسی دائماً به شما می‌گوید که مشغول است، ممکن است ارزش این را داشته باشد که بررسی کنید که آیا همه چیز واقعاً با او خوب است یا خیر. فقط به یاد داشته باشید که با حساسیت و درک به موضوع نزدیک شوید.

۴) "می‌توانست بدتر هم باشد"
همه ما زمانی این جمله را شنیده ایم. مردم اغلب از «می توانست بدتر هم باشد» به عنوان راهی برای کم‌اهمیت جلوه دادن گرفتاری‌ها یا ناراحتی خود استفاده می کنند.

به جای اعتراف به اینکه احساس خوبی ندارند، از این عبارت به عنوان راهی برای متقاعد کردن خود و دیگران استفاده می‌کنند که وضعیتشان آنقدرها هم بد نیست.

اما اغلب، این ماسکی برای احساسات واقعی آنهاست. این راهی است برای کنار زدن ناراحتی و ایجاد توهم رضایت.

بنابراین دفعه بعد که می‌شنوید کسی می‌گوید «می توانست بدتر هم باشد»، به یاد داشته باشید که این ممکن است راه او برای تظاهر به خوشحال‌تر از آنچه واقعا هستند باشد. همیشه ارزش این را دارد که گوش همدلانه داشته باشید و نشان دهید که در کنار آنها هستید.

۵) "خوب خواهم شد"
"من خوب خواهم شد" عبارتی است که وزن زیادی دارد. این یک اطمینان است، نه فقط برای اطرافیان، بلکه برای خودمان.

وقتی مردم از این عبارت استفاده می کنند، اغلب سعی می کنند خود را متقاعد کنند که وضعیت فعلی شما موقتی است و این که آنها این قدرت را دارند که بر هر چیزی که باعث دردشان می شود غلبه کنند.

اما نکته اینجاست - اشکالی ندارد که خوب نباشید. همه ما روزهای سختی را پشت سر می گذاریم، و این کاملا طبیعی است که احساس ناراحتی کنیم.

بنابراین وقتی می شنوید که کسی می گوید "خوب خواهم شد"، به یاد داشته باشید که حمایت خود را ارائه دهید. گاهی اوقات، فقط بودن در آنجا می تواند برای کسی که تظاهر به خوشحالی می کند، دنیای متفاوتی ایجاد کند.

۶) "من فقط استرس دارم"
استرس بخشی از زندگی روزمره ماست. ما اغلب از "من فقط استرس دارم" به عنوان یک عبارت عمومی استفاده می کنیم تا بسیاری از احساسات را پوشش دهیم که ترجیح می دهیم در آنها غوطه ور نشویم.

وقتی افراد از این عبارت استفاده می‌کنند، معمولاً سعی می‌کنند این را بیان کنند که در بهترین حالت نیستند، اما بدون اینکه علت اصلی را فاش کنند.

بنابراین اگرچه به نظر می رسد که آنها فقط با استرس روزمره دست و پنجه نرم می کنند، ممکن است احساسات عمیق تری از ناراحتی در زیر سطح پنهان باشد.

دفعه بعد که فردی با گفتن اینکه "فقط استرس دارد" حال خود را بیان می‌کنند، این را در نظر داشته باشید. شاید ارزش آن را داشته باشد که کمی عمیق‌تر بگردیم تا ببینیم آیا چیزهای بیشتری در جریان است یا خیر.

۷) "همه چیز خوب است"
شاید گویاترین عبارتی که مردم هنگام تظاهر به خوشحالی استفاده می کنند این باشد که «همه چیز خوب است».

این یک بیانیه گسترده است که اغلب برای خاموش کردن پرس و جوهای بیشتر در مورد حال فرد استفاده می شود.

وقتی کسی اصرار می کند که همه چیز خوب است، ممکن است نشانه آن باشد که او سخت تلاش می کند تا ظاهر شادی را حفظ کند، حتی اگر از آن احساس دوری کند.

همیشه به یاد داشته باشید، اشکالی ندارد که خوب نباشید. بهتر است احساسات خود را به اشتراک بگذارید و به دنبال حمایت باشید تا اینکه وانمود کنید همه چیز خوب است در حالی که اینطور نیست.

سخن پایانی
پیچیدگی عواطف انسانی یک تابلوفرش جذاب و پیچیده است. اغلب، آنچه در سطح مشاهده می شود ممکن است عمق چیزی را که واقعاً احساس می شود منعکس نکند.

ما در زندگی، با موقعیت‌های مختلفی مواجه می‌شویم که استفاد از نقاب شادی را ضروری می‌کند. عباراتی که در مورد آنها بحث کردیم اغلب اجزای این نقاب هستند.

اما مهم است که به یاد داشته باشید که هرکسی نبردها و چالش های خاص خود را دارد.

بنابراین، دفعه بعد که می شنوید کسی از این عبارات استفاده می کند، یک گوش همدلانه ارائه دهید. پشت این کلمات ممکن است یک التماس خاموش برای درک یا یک فریاد پنهان برای کمک باشد.

و اگر متوجه شدید که از این عبارات استفاده می کنید، به یاد داشته باشید که اشکالی ندارد که مراقب خود باشید. بد نیست اعتراف کنید که همیشه خوشحال نیستید. به هر حال، انسان بودن به معنای همیشه شاد بودن نیست، بلکه به معنای ابراز تمام احساسات است.

کد خبر 853916
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    0 0
    عالی ام رو یادت رفته بگی. اینا این واژه " عالی" رو وقتی حالشون رو می پرسی زیاد به کار می برن